اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بیماری شایع در مازندران گزارش نشد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیماری شایع در سطح مازندرن گزارش نشد.

بیماری شایع در مازندران گزارش نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهاد غلامی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران با اعلام اینکه آمادگی کامل برای پذیرش بیماران در سطح بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود دارد، اظهار داشت: بیمارانی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند در صورت نیاز به سطوح بالاتر از طریق دانشگاه معرفی می‌شوند.

وی به وجود سه خط ارتباطی ایجاد شده در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و بیان داشت: سه شماره 1800،2261965-0151، 2261966-0151 برای بیان شکایت، نظرات و انتقاد از عملکرد درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص پیدا کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:  ادعا نداریم مشکلی در ارائه خدمات نداریم ولی تلاش کردیم مشکل غیر قابل حل در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این ایام وجود نداشته باشد.

وی در ادامه به کمبود کیت‌های ای بی جی اشاره کرد و بیان داشت: در بخش دارویی و در سطح داروهای اصلی کمبودی مشاهده نمی‌شود.

این مسئول مشکل کمبود دارویی مربوط به کیت ای بی جی را مربوط به مسائل سیاسی و تحریم‌ها ذکر کرد و گفت: این کیت‌ها برای اندازه‌گیری گازهای خونی کاربرد دارد که به خاطر تحریم دچار مشکل هستیم.

وی درباره روند اجرای طرح پزشک خانواده شهری در مازندران گفت: اجرای طرح پزشک خانواده شهری در مازندران در دستور کار قرار دارد.

غلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که آیا بیماری خاصی در حال حاضر در سطح استان مازندران شایع است، گفت: وجود بیماری که در سطح استان مازندران شایع باشد به ما گزارش نشد.

این مسئول در ادامه بیشترین مراجعه به بیمارستان‌های در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران را مربوط به بیمارستان‌های تنکابن، ولی عصر قائمشهر و بیمارستان امام بهشهر عنوان کرد و گفت: نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها نیز همه روزه توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام می‌شود.

وی درباره نرخ‌های جدید درمانی در کشور گفت: نرخ‌های جدید هنوز به ما ابلاغ نشده، بنابراین پزشکان و متخصصان موظف هستند نرخ‌های گذشته را اعمال کنند.

غلامی درباره میزان حمایت‌های دارویی از بیماران سرطانی در سطح استان مازندران گفت: هزینه دارویی بیمارانی که از داروی ایرانی استفاده می‌کنند تا 80 درصد و داروهای خارجی نیز تا 30 درصد مورد حمایت مالی دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/86004/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول