اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر:

برنامه‌های مفرح ویژه گردشگران در بوشهر برگزار می‌شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در تعطیلات نوروزی برنامه‌های شاد و مفرح ویژه مسافران نوروزی در ساحل بوشهر برگزار می‌شود.

برنامه‌های مفرح ویژه گردشگران در بوشهر برگزار می‌شود

الیاس کیامرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر با بیان این‌که برنامه‌های شاد محلی هر شب در ساحل زیبای بوشهر برگزار می‌شود، عنوان کرد: گردشگران نوروزی به‌صورت رایگان از این برنامه‌ها که شامل شعرخوانی محلی، طنز نمایشی، چاووش خوانی و سخنرانی در خصوص آداب و رسوم مردم بوشهر است، استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌‌که از چهارم فروردین به دلیل مصادف شدن با ایام فاطمیه برنامه‌ها تغییر می‌کند، تصریح کرد: به مناسبت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌های شروه‌خوانی سنتی و سنج و دمام ویژه این ایام در کمپ‌های اسکان گردشگران اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر از برگزاری جشنواره فضای بهار خبر داد و گفت: در پارک مادر بوشهر برنامه‌هایی از جمله برپایی سیاه چادر عشایر، سنت‌‌ها و آداب و رسوم محلی بوشهر، عرضه غذاهای محلی و صنایع‌دستی نیز اجرا می‌شود که تا 16 فروردین ادامه دارد.

کیامرزی برپایی کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی و فراهم‌کردن امکانات رفاهی در مدارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از چهار هزار کلاس درس در استان بوشهر برای رفاه حال گردشگران نوروزی تجهیز شده است که بیشتر این مدارس در کنار ساحل قرار دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر مدارس، بیش از هشت هزار چادر گروهی در 30 کمپ در سواحل زیبای استان برپا شده است که مورد توجه مسافران قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان این‌که تمامی مساجد و حسینیه‌های بین‌راهی به‌صورت 24 ساعته پاسخگوی نیازهای مسائل شرعی هموطنان هستند، افزود: علاوه بر این مراکز، نمازخانه‌های سیار در کمپ‌های اسکان مسافران ایجاد شده است و در زمان‌های شرعی صدای اذان از این مکان‌ها پخش می‌شود.

کیامرزی با اشاره به این‌که بیش از 30 هزار نفر در استان بوشهر خدمات به مسافران ارائه می‌کنند، گفت: اطلاع‌رسانی از وضعیت شهرها، محل اسکان، جاده‌ها، پارک‌ها، محل تفریح و مکان‌های تاریخی و مذهبی از جمله وظایف این افراد است که به‌صورت شبانه روزی ارائه خدمت می‌کنند.

وی گفت: امسال وضعیت آب و هوایی مناسب استان بوشهر جذابیت خاصی را برای این منطقه فراهم کرده است که موجب افزایش مدت اقامت مسافران شده است.

انتهای پیام/66006/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول