اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پلدشت چشم انتظار مسافران نوروزی

پلدشت در حال حاضر آمادگی کافی برای استقبال از مسافران نوروزی را دارد.

پلدشت چشم انتظار مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت، شهرستان پلدشت در کناره رود ارس قرار دارد به طوری که این بخش یک ناحیه جلگه‌ای و شنزار قلمداد می‌شود و قسمتی از آن نیز در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد ولی با این وجود نسبت به دیگر بخش‌ها از هوای گرمی برخوردار است.

این شهر در بین دو دشت مسطح به نام‌‌های شبیلو  و زنگنه قرار دارد به طوری که نام این شهر از این مورد سرچشمه می‌گیرد البته گفتنی است سمت دیگر رود ارس، منطقه‌ای کوهستانی است که این موضوع بر جذابیت‌ها و زیبایی‌های منطقه بیش از پیش می‌افزاید و نظر هر گردشگری را جلب می‌کند.

در مناطق مختلف دنیا عبور رود از داخل شهر یک ظرفیت گردشگری بی‌نظیر قلمداد می‌شود که شهرستان پلدشت از این موهبت خدادادی برخوردار است به طوری که رود زنگمار از مرکز شهر  عبور کرده و به رود ارس سرازیر می‌شود و جلوه بی‌‌بدیلی از طبیعت و زندگی شهری خلق می‌شود.

رود ارس که به زبان محلی آراز تلفظ می‌شود حاشیه‌ای پوشیده از جنگل دارد که جلوه خاصی را به این رود و منطقه بخشیده است و بر زیبایی‌های آن می‌افزاید تا جایی که هیچ گردشگر منصف و زیباشناسی با بی‌توجهی از کنار این طبیعت عبور نمی‌کند.

در ارتباط با آب و هوای پلدشت نیز باید گفت ماکو از طبیعت کوهستانی برخوردار است ولی پلدشت آب و هوای نیمه خشک دارد و زمستان آن بسیار سرد بوده و تابستان آن نیز گرم است.

پلدشت یکی از شهرهای آذربایجان غربی است که این شهر مرکز شهرستان پلدشت است به طوری که بر اساس سرشماری سال 85، جمعیت این شهر بیش از هشت هزار و 500 نفر بود.

گفتنی است، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان 125 کیلومتر مرز مشترک آبی در منطقه آذربایجان غربی دارند، یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر این منطقه که در رونق یافتن صنعت گردشگری نیز تأثیرگذار است پل پلدشت ـ شاه تختی در محدوده مرز ایران و جمهوری خودمختار نخجوان است که در سال 86 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

لازم به ذکر است، رفت و آمد بین دو طرف مرز به وسیله پل فوق انجام می‌‌گیرد.

حمام تاریخی پورناک، بازارچه مشترک مرزی صنم بلاغی پلدشت، سدهای پلدشت از جمله سد ارس، ارس دو و سد قیقاج از جمله مناطق دیدنی این خطه قلمداد می‌شود که برای استقبال از گردشگران داخلی و خارجی آماده هستند به طوری که هر سال هم‌زمان با تعطیلات نوروزی و تعطیلات تابستانی عده زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند.

آذربایجان غربی از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه تاریخی و گردشگری برخوردار است که همه آن‌ها با تلاش دستگاه‌های اجرایی، آماده و مهیای حضور گردشگران و پذیرایی از آنان شده است لیکن همجواری پلدشت با رودخانه ارس و هم‌مرزی آن با جمهوری خودمختار نخجوان بر اهمیت این خطه به اندازه قابل توجهی افزوده است به طوری که همواره مقصد گردشگران قرار می‌گیرد.

در طول چند سال اخیر در راستای توسعه گردشگری اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است ولی به هیچ عنوان کافی نیست بنابراین باید بسترهای لازم در این ارتباط با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی فراهم شود تا خدمات بیشتر و ارزنده‌ای به گردشگران ارائه شده و زمینه برای ورود مسافران بیشتری فراهم شود.

انتهای پیام/61002/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول