اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 102

رضایی‎نژاد: کمیته مرزی گلستان 16 کمپ نوروزی دارد

مسئول کمیته گردشگری مرزی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: این کمیته 16 کمپ و چادر در استان دایر کرده است.

رضایی‎نژاد: کمیته مرزی گلستان 16 کمپ نوروزی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ولی‎الله رضایی‎نژاد شامگاه جمعه در جمع اعضای کمیته گردشگری مرزی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان اظهار داشت: این کمپ‎ها و چادرها به صورت شبانه‎روزی فعالیت می‎کنند.

وی افزود: این کمپ‌ها و چادرها برای استفاده مسافران نوروزی دایر شده‎اند.

کمیته گردشگری مرزی گلستان از 438 کیلومتر مربع مرز استان با ترکمنستان حفاظت می‎کند

فرمانده مرزبانی استان گلستان خاطرنشان کرد: این فرماندهی در راستای وظیفه ذاتی و قانونی خود که همان حفاظت از مرزهاست، نظارت و سرکشی از 438 کیلومتر مربع مرز استان با ترکمنستان را در دستور کار خود دارد.

رضایی‌نژاد، راه‌اندازی پنج ایستگاه نوروزی برای استقبال از مسافران و گردشگران را یکی دیگر از فعالیت‎های کمیته گردشگری مرزی استان گلستان برشمرد.

به گفته وی، این ایستگاه‎ها در «سه راه داشلی‎برون»، «سه راه تنگلی»، «مرز اینچه‎برون»، «ورودی گرگان» و «اسکله بندرترکمن» راه‎اندازی شده‌اند.

در هر ایستگاه نوروزی نمایشگاه معرفی توانمندی‎های گلستان دایر می‎شود

مسئول کمیته گردشگری مرزی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان تصریح کرد: در هر یک از این ایستگاه‎های پنج‌گانه نمایشگاهی به منظور معرفی استان گلستان و توانمندی‎های آن دایر شده است.

رضایی‌نژاد راهنمایی مسافران نوروزی را یکی از فعالیت‎های این کمیته در تعطیلات نوروز عنوان و پیش‎بینی کرد که بیش از شش هزار مسافر در این ایام از خدمات راهنمایی کمیته گردشگری مرزی بهره‎مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز 1392 هدایا، آبجوش، آش، عدسی، صنایع‌دستی، غذاها و خوراکی‎های سنتی ویژه مرزنشینان بین مسافران به صورت صلواتی و رایگان توزیع می‎شود. 

لازم به ذکر است؛ ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استانی کشور دارای 10 کمیته است که در استان گلستان علاوه بر این کمیته‎های 10گانه، سه کمیته گردشگری روستایی، گردشگری مرزی و جشن‎ها و اقوام نیز فعالیت می‎کنند.

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول