اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

تمهیدات ویژه برای استقبال از گردشگران در مناطق زلزله‌زده

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تمهیدات لازم برای بازدید گردشگران از مناطق زلزله‌زده صورت گرفته است.

تمهیدات ویژه برای استقبال از گردشگران در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی بعد از ظهر امروز در بازدید از مرکز دایمی اطلاع‌رسانی گردشگری (خانه حیدرزاده) و دبیر خانه ستاد دایمی تسهیلات سفر استان با تاکید بر بهبود و افزایش قابل توجه زیرساخت‌های گردشگری استان طی چند سال اخیر، اظهار داشت: افزایش گردشگران نوروزی ورودی به استان، نظارت و بازرسی از تاسیسات موجود در آذربایجان شرقی را افزایش داده است.

وی افزود: طی روزهای سپری شده از جشنواره ملی صدای بهار و آغاز سفرهای نوروزی، با اقدامات انجام گرفته در شهرهای آذربایجان‌شرقی، استان میزبان شایسته‌ای برای گردشگران نوروزی بود.

نصرتی با تاکید بر اینکه گردشگران بیشتر، وظایف سنگین‌تری را بر دوش ستاد تسهیلات سفر استان می‌گذارند، خاطرنشان کرد: باید در جذب گردشگر افق‌های وسیع‌تری را مدنظر داشته و نظارت و کنترل در ایام نوروز با جدیت و اهتمام بیشتری توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

وی با اشاره به افزایش مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری استان در نوروز سال 92 یادآور شد: وجود 300 مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری زمینه را برای راهنمایی بیشتر گردشگران ورودی به استان و بهره‌مندی مناسب از تاسیسات و امکانات آذربایجان‌شرقی آماده می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: توسعه و ساخت هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های بین راهی، و توجه ویژه به مناطق نمونه گردشگری برای ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی از اقدامات مشهود اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای استقبال از نوروز امسال به شمار می‌رود.

تمهیدات ویژه برای استقبال از گردشگران در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز آموزش‌های ویژه به راهنمایان گردشگری در مناطق زلزله‌زده را از تمهیدات اندیشیده شده در نوروز 92 عنوان کرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی استقبال گردشگران از ورود به سه شهرستان اهر، هریس و ورزقان، از مدت‌ها پیش زمینه‌سازی برای تسهیل سفر به این مناطق انجام گرفته بود.

محمدی استقرار تیم‌های راهنمای گردشگری در ورودی‌ها و سطح شهرهای مناطق زلزله‌زده، تامین امکانات رفاهی از قبیل مجتمع‌های بین‌راهی، غذاخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی در این مناطق، برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در اهر، هریس و ورزقان و نیز چاپ و توزیع بروشورها و کتابچه‌های راهنمای مستقل را از اقدامات آماده‌سازی نوروز در این سه شهرستان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی استانی دارای قابلیت‌های بالای گردشگری در تمام حوزه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که با تلاش اعضای ستاد دائمی تسهیلات سفر استان این توانایی‌ها در تمام مدت به خصوص در تعطیلات نوروز و تابستانی به گردشگران نشان داده می‌شود.

انتهای پیام/60002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول