اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از کاپیتان رکوددار سپاهان/

محرم نویدکیا تاریخ فوتبال اصفهان را از نو نوشت

در سال‌های‌ گذشته فوتبال اصفهان شاهد احیای دوباره محرم نویدکیا به عنوان بازمانده نسلی شد که نهایت پیشرفت فوتبال خود را حضور در تیم‌های پایتخت می‌دانستند، اما نویدکیا جریان تازه‌ای را برای فوتبال این دیار رقم زد.

محرم نویدکیا تاریخ فوتبال اصفهان را از نو نوشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محرم نویدکیا را به جرات می‌توان شاخص‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال اصفهان دانست و برای اثبات این مدعا نیازی به سند و مدرک خاصی وجود نداشته و کافی است نیم نگاهی به سوابق ورزشی وی در طول دوران فعالیت ورزشی‌اش بیندازیم.

نویدکیا تاکنون چهار بار به همراه تیم سپاهان به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافته و چند عنوان قهرمانی در جام حذفی و یک عنوان نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را نیز باید به این سابقه اضافه کرد تا مشخص شود که به واقع کاپیتان طلایی پوشان پایه گذاری سبک تازه‌ای در فوتبال اصفهان است.

تا پیش از آغاز لیگ حرفه‌ای بازیکنان اصفهانی که موفق به درخشش در تیم‌های خود می‌شدند، نهایت آرزویشان این بود که به همراه ملی‌پوش شدن، به یکی از دو تیم سرخابی‌های پایتخت ملحق شوند، زیرا در آن مقطع فوتبال در شهرستان‌ها نه از لحاظ مالی و نه از لحاظ شهرت قابل مقایسه با تهران نبود.

با این حال ظهور پدیده‌ تازه‌ای در فوتبال اصفهان به نام محرم نویدکیا داستان تازه‌ای را در فوتبال دیار زنده رود رقم زد و بازیکنی در فوتبال کشور درخشید که به جز دوره‌ای لژیونر شدن، تمام دوران فوتبالش را در سپاهان سپری کرد و با این تیم به افتخاراتی دست  پیدا کرد که شاید بازیکن دیگری فرصت دست یابی به آن را پیدا نکند.

* مصدومیتی که بلای جان نویدکیا شد

مصدومیت کهنه محرم نویدکیا که دوران حضور وی در تیم بوخوم آلمان را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داد، موجب شد تا چند فصل قبل بحث خداحافظی همیشگی این بازیکن به طور جدی مطرح شود، اما با این حال ورق طور دیگری برگشت و بازیکنی که می‌رفت تا انتقادات هواداران را متوجه خود کند، این روزها به یکی از آماده‌ترین بازیکنان سپاهان تبدیل شده و پایه‌گذار بردهای زیادی برای این تیم بوده است.

درخشش دوباره نویدکیا موجب شده تا بسیاری از کارشناسان بحث حضور وی در تیم ملی را مطرح کنند و حتی امیر قلعه نویی سرمربی استقلال نیز از کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی درخواست کرد که نوید کیا را به تیم ملی دعوت کند، اما پاسخ«نه» تنها جواب نوید کیا در برابر مباحث مطرح شده بود.

نویدکیا به واسطه سبک بازی منحصر به فرد می‌توانست در تیم ملی نیز صاحب رکوردهای تازه‌ای شود، اما اخلاق خاص وی موجب شد تا این اتفاق هرگز رخ ندهد.

*چهار قهرمانی برای کاپیتان

در فاصله چهار هفته مانده به پایان لیگ دوازدهم تیم سپاهان با یک امتیاز کمتر نسبت به استقلال در کورس قهرمانی قرار داشته و شانس زیادی برای کسب قهرمانی در این مسابقات دارد.

در صورت قهرمانی احتمالی سپاهان ،محرم نویدکیا نیز صاحب رکورد تازه‌ای می‌شود و پنجمین قهرمانی را با تیمش در لیگ برتر فوتبال ایران تجربه می‌کند.

نویدکیا در لیگ دوم حرفه‌ای برای نخستین‌بار قهرمانی با سپاهان را تجربه کرد و به عنوان جوان‌ترین کاپیتان لیگ جام قهرمانی را بالای سر برد. در لیگ نهم نیز که سپاهان با امیر قلعه‌‌نویی به نخستین قهرمانی دست یافت، نویدکیا دومین بار طعم دلچسب قهرمانی را چشید.

در لیگ دهم نیز یک بار دیگر نویدکیا به عنوان کاپیتان تیم قهرمان جام را بالای سر برد تا هت‌تریک قهرمانی وی به طور رسمی ثبت شود. در لیگ یازدهم نیز سپاهان با هدایت کرانچار به قهرمانی رسید، اما این بار هم کاپیتان سپاهان کسی به جز نویدکیا نبود.

در میانه‌های اردیبهشت 92 تکلیف قهرمان لیگ دوازدهم مشخص شده و کاپیتان نوید کیا می‌تواند یک بار دیگر پیام آور شادی برای ورزش دوستان اصفهانی باشد، کما اینکه رکورد چهار قهرمانی وی که سه دوره آن متوالی بوده، به نظر نمی‌رسد شکسته شدنی باشد.

انتهای پیام/63006/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول