اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی گلستان:

نظام مهندسی نهادی موثر در روند توسعه گلستان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی گلستان گفت: این سازمان با داشتن قریب به 6 هزار عضو توانسته است به عنوان یک بازوی اجرایی مهم در روند توسعه استان جای خود را باز کند.

نظام مهندسی نهادی موثر در روند توسعه گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی گلستان، حسین ویزواری در دیدار استاندار گلستان و معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه سازمان از نظر مالی هیچ بودجه‌ای به بودجه کشور تحمیل نمی‌کند، اظهار داشت: مهندسان ما حتی در دورترین نقاط این استان و گاه با کمترین دریافتی وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان همچنین به تعامل خوب این دستگاه با دیگر دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: جلسات مناسبی به خصوص با اعضای کمیته چهار نفره موضوع قانون نظام مهندسی برگزار و تلاش شده تا نتیجه هم به نفع مهندسان و هم به نفع مردم رقم بخورد.

 

وی ضمن بیان خواسته مهم همه اعضا درباره احداث یک مجموعه فرهنگی ورزشی از استاندار گلستان خواست تا زمینی مناسب برای این کار در اختیار سازمان قرار بگیرد.

ویزواری سپس گزارشی از عملکرد بخش‌های مختلف سازمان از قبیل نظارت عالیه، نظارت گاز، آموزش، روابط عمومی و انتشارات ارائه کرد.

عضو هیئت مدیره و رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان طی سخنانی به موضوع صدور خدمات مهندسی اشاره کرد و افزود: کشور ما توانمندی بزرگی در این بخش دارد که متأسفانه چندان مهم شمرده نمی‌شود.

محمد عامری کشور ترکمنستان را یادآور شد و گفت: به عنوان مثال شرکت‌های پیمانکاری ترک ،سالانه 5 میلیارد دلار از این کشور درآمد به دست می‌آورند.

وی خواستار مساعدت‌های استاندار و رایزنی وی برای توسعه بیشتر بحث صدور خدمات فنی مهندسی شد.

عضو دیگر هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان نیز با اشاره به دغدغه مهندسان عضو در رابطه با بحث اشتغال به نگاه ویژه سازمان به این موضوع اشاره و اضافه کرد: هیئت مدیره دوره ششم تلاش داشته تا با تشکیل شرکت تعاونی‌های سرمایه‌گذاری در مسیر رفع این دغدغه گام بردارد.

محمد موسوی همچنین با بیان مطالبی در خصوص ایجاد شهرک فنی مهندسی تحقق آن را معرفی یک الگوی مناسب ساخت و ساز عنوان کرد.

عادل مصدقی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان نیز در این دیدار از عملکرد خوب سازمان و تعاملش با راه و شهرسازی استان تمجید کرد و افزود: خوشبختانه زمینه‌های خوبی برای رشد و توسعه این دو نهاد مهم اجرایی وجود دارد.

محمد عربی رئیس بسیج مهندسین هم در این جلسه حضور داشت و طی سخنانی دغدغه‌های خود را درباره تعیین اولویت اول اجرایی و تصمیم‌گیری استان بیان کرد.

معاون عمرانی استاندار گلستان از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به عنوان یک نماد مهم برون‌سپاری یاد کرد و افزود: این‌ مجموعه با مهندسینی توانمند به خوبی از عهده انجام وظایفش برآمده است.

عبدالرضا دادبود همچنین تحقق کیفیت در ساخت و ساز را وظیفه اصلی سازمان برشمرد و یادآور شد در این مسیر شورای انتظامی نظام مهندسی نقش مهمی را باید ایفا کند و بین مهندسی که به وظیفه خود عمل می‌کند و مهندس خطاکار فرق قائل شود.

معاون عمرانی استاندار گلستان با تأکید بر پیگیری اقدامات درآمدزا از سوی سازمان از هیئت مدیره دوره ششم خواست تا مباحث اقتصادی و اشتغالزایی برای اعضای سازمانشان را جدی‌تر از گذشته پیگیر باشند.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول