اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شوش در مجلس:

طرح توسعه جامع حرم دانیال نبی در انتظار تامین اعتبار است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: آرامگاه دانیال نبی باید توسعه یابد تا جواب‌گویی استقبال پرشور مردم قرار گیرد.

طرح توسعه جامع حرم دانیال نبی در انتظار تامین اعتبار است

سیدراضی نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: شهرستان شوش به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری و مذهبی همه ساله مورد استقبال بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی افزود: در کنار وجود جاذبه‌های گردشگری بسیاری همچون قلعه تاریخی، کاخ آپادانا، چغازنبیل از یک طرف بعد مذهبی شهرستان به دلیل وجود آرامگاه حضرت دانیال نبی بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت این آرامگاه خاطرنشان کرد: وجود آرامگاه دانیال نبی به عنوان تنها پیامبر دفن شده در ایران حاکی از اهمیت موضوع دارد و باید هر چه سریع‌تر نسبت توسعه این آرامگاه اقدام شود.

وی اضافه کرد: سالانه میلیون‌ها نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور و مراسم تاسوعا و عاشورا در این آرامگاه حضور به هم می‌رسانند و با خدای خود به راز و نیاز می‌پردازند.

نوری حضور مردم به صورت پیاده در روز اربعین حسینی را با ارزش برشمرد و افزود: در ایام اربعین حسینی بسیاری از عاشقان حسینی مسیرهای چندین کیلومتری را به صورت پیاده برای زیارت این مرقد متبرک رهسپار می‌شود و این موضوع لزوم اجرای طرح توسعه حرم را دو چندان می‌کند.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها اجرایی کردن طرح جامع آن نیاز به همت همه دستگاه‌ها دارد و باید این امر هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

 *جزو مصوبات سفر دوم هبئت دولت بوده است

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این طرح جز مصوبات هیئت دولت در شهرستان است، افزود: در حال حاضر روند اجرایی این طرح انجام نگرفته، همچنین قسمتی از این طرح که در تعهد وزارت نفت بوده تاکنون محقق نشده است.

وی در پایان خواستار همکاری وزارت نفت در خصوص عمل به تعهدات خود در این رابطه شد و بیان کرد: به منظور اجرایی کردن این طرح بسیار بزرگ باید تمام دستگاه‌های مرتبط هر چه سریع‌تر نسبت به عمل به تعهد خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، طرح توسعه حرم دانیال نبی جزو مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان خوزستان است که برای اجرای آن بیش از 50 میلیارد ریال مصوب شده که باید توسط وزارت نفت، اوقاف و میراث فرهنگی تامین و پرداخت شود.

انتهای پیام/ 72001/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول