اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان:

همدان پیست اتومبیلرانی و موتوسواری استاندارد ندارد

خبرگزاری فارس: رییس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان گفت: همدان به عنوان نماینده فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در غرب کشور و عضو هیئت رییسه فدراسیون، پیست اتومبیلرانی و موتورسواری استاندارد ندارد.

همدان پیست اتومبیلرانی و موتوسواری استاندارد ندارد

محمدامین روحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در همدان با اشاره به مشکلات رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در همدان اظهار داشت: نبود پیست استاندارد در دو رشته موتورسواری و اتومبیلرانی از مشکلات اصلی این رشته در همدان است.

وی افزود: پیست موتور کراس ما که در ورزشگاه 15 هزار نفری مفتح قرار دارد استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات کشوری را ندارد این پیست نیاز به روکش مناسب، جایگاه فیلم‌برداری، فنس‌کشی، جایگاه تماشاگران و ... را دارد.

رییس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان با بیان اینکه انتظاری از اداره کل ورزش و جوانان همدان نداریم بیان کرد: این اداره کل 50 هیئت را باید حمایت کند و توان ساخت یک پیست را ندارد اما از استاندار ورزش‌دوست همدان می‌خواهیم یک پیست استاندارد بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز به نگاه ویژه مسئولان به این رشته داریم ما در بخش عمرانی اعتباری را نداریم.

روحی با اشاره به اینکه این وضعیت در شأن استان همدان نیست ادامه داد: در 99 درصد شهرهایی که پیست ساخته شده است شهرداری‌ها، شورای شهر، اداره راه و شهرسازی و اداره منابع طبیعی و نمایندگان مجلس وارد کار شده‌اند.

وی در مورد اعزام‌ها به مسابقات کشوری نیز گفت: با وضعیت موجود نیاز به اسپانسر برای حمایت از تیم‌ها یکی از موضوعات مورد توجه است چرا که این اعزام‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی است.

رییس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان در مورد اعزام‌ها به مسابقات کشور اظهار داشت: در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری اعزام‌ها به این شکل است که باید یک نوبت وسایل ورزشی به محل مسابقه منتقل شود و یک نوبت دیگر نیز افراد شرکت‌کننده در مسابقه؛ که با این وصف نیازمند اعتباراتی هستیم.

وی با بیان باید اینکه نگاه جدی و ویژه‌ای به این رشته شود، افزود: رشته موتورسواری شامل پنج رشته و اتومبیلرانی نیز هشت رشته است.

روحی درباره مشکلات اصلی این هیئت اظهار داشت: از آن جا که موتورهای این مسابقات از خارج از کشور وارد ایران می‌شود اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با دید کالای قاچاق به این وسایل آنها را توقیف می‌کنند و یا جریمه‌های سنگینی را برای ورزشکاران در نظر می‌گیرند که این امر یکی دیگر از مشکلات پیش روی ماست.

وی گفت: در صورت عدم توانایی در پرداخت جریمه‌ها، ورزشکاران ممکن است روانه زندان شوند که این امر در شأن یک ورزشکار نیست.

رییس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان با بیان اینکه به نظر می‌رسد باید قانونی تصویب شود تا استفاده و واردات این موتورها آزاد شود، ادامه داد: بهتر است که مسئولان جدی‌تر به این مسئله نگاه کنند.

وی درباره آمار جذب در سال 91 بیان کرد: از لحاظ جذب اصلاً مشکلی نداریم بلکه ما برای نگه داشتن نیروهای جذب شده مشکل داریم که به علت عدم امکانات دل‌زده شده و این رشته را رها می‌کنند.

روحی تأکید کرد: فعالیت در این رشته ورزشی می‌تواند انرژی و هیجان جوانان را مدیریت و تخلیه کند و از سوی دیگر در بحث ورزش و قهرمانی در رده کشور و حتی جهان حرف برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: اگر همدان یک پیست استاندارد داشته باشد دیگر شاهد حرکات نمایشی جوانان در بلوارها و خیابان‌های همدان نخواهیم بود چرا که این مکان می‌تواند تخلیه‌کننده انرژی جوانان باشد.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان در پایان گفت: امیدواریم که مسئولان استان حمایت‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم عملکرد مناسبی در این رشته داشته باشیم.

انتهای پیام/89018/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول