اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

مردم و فرهنگیان لنده به سوگ معلم ممتاز «صبرگل دیفرخش» نشستند + تصاویر

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی مراسم یادبود معلم فرهیخته و فرهنگی خوشنام «سیده صبرگل دیفرخش» در لنده برگزار شد.

مردم و فرهنگیان لنده به سوگ معلم ممتاز «صبرگل دیفرخش» نشستند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، پرویز طاهری عصر امروز در مراسم یادبود معلم فرهیخته و فرهنگی خوشنام «سیده صبرگل دیفرخش» با تسلیت وفات سومین زن فرهنگی متوفی شهر لنده به جامعه فرهنگی اظهار داشت: معلم مروارید گران‌بهایی است که برای پرورش انسان‌های فرهیخته قدم به عرصه فرهنگ می‌گذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ویژگی یاران امام زمان(عج)، گفت: آن حضرت خطاب به انسان‌ها فرموده « اگر می‌خواهید یار من باشید، تقوا، ورع، اطاعت از خداوند متعال و عفت را پیشه خود سازید.

وی افزود: لباس عفت در قامت زن زیبایی خود را نشان می‌دهد، همان‌ گونه که لباس رزم بر تن مردان خودنمایی می‌کند.

طاهری در ادامه تصریح کرد: ورع و عفت سد محکمی در برابر هجمه‌های شیطانی بوده و انسان را از هر گونه بلا و معصیتی محافظت می‌کنند.

وی با بیان این‌که معلمان باید تبلور عفت و پاکی در جامعه باشند، افزود: ما باید همراه تلاش، زحمت و کار، عفت و تقوا را که بزرگترین لطف خداوند در حق انسان‌ها است بوده در جامعه نهادینه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعبیر عجیب امیرالمؤمنین(ع) از مرگ گفت: آن حضرت در یکی از خطبه‌های نهج البلاغه خود می‌فرماید « اگر کسی شایسته ماندن بود، سلیمان ابن داود (ع) که همه مقام آسمانی داشته و هم همه انس و جن، همه موجودات عالم در خدمت او بودند، زنده می‌ماند، ولی او هم طعم دنیای قصی‌‌القلب مرگ را چشید و به دیار باقی رهنمون شد».

طاهری افزود: همه کسانی‌ که ادعای خدایی داشته و پیامبران و امامان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند هم نتوانستند از دام مرگ رهایی یابند.

وی خاطرنشان کرد: تنها انسان‌هایی که دنیا را مزرعه آخرت خود قرار دهند و رابطه خود را با دنیا رابطه زارع با زمین قرار دهند، ماندگار بوده و در پیش خدای خود روزی دریافت می‌کنند.

طاهری گفت: آنان به واسطه ایمانی که خدا دارند و اعمال نیکویی که در این جهان از خود به‌ یادگار گذاشته‌اند، برای همیشه در این دنیا ماندگار هستند.

وی در ادامه گفت: عده‌ای دیگر از مردم وجود دارند که تجارت خود را با دنیا آغاز می‌کنند و با هر بهانه‌ای «تحریم یا گرانی» بر گرده و کمر مردم سوار شده و با دنیاطلبی آخرت خود را ویران می‌سازند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: امیرالمؤمنین علی (ع) این ‌گونه افراد را کوردل خوانده و می‌فرماید «انسان‌های کوردل برای رسیدن به زرق و برق دنیا وجود خود را فنا کرده و از حقیقت وجودی خویش دور می‌شوند ».

طاهری دنیا را به یک پروژکتور بسیار قوی همچون خورشید تشبیه کرد و گفت: اگر انسان از طینت واقعی خود جدا شود نور دنیاطلبی او را کور و حقیقت را از او دور می‌سازد و در قیامت نابینا محشور می‌سازد.

وی افزود: کوردلی در دنیا نتیجه هوس‌رانی و سر در آخور شهوت و عدم توجه به انسانیت است.

این مسئول فرهنگی با بیان این‌که انسان متفکر آرام و باوقار است، خاطرنشان ساخت: انسان کامل با وجه‌الله شدن غصه دنیا را نمی‌خورد.

طاهری گفت: انسانی وقتی در سایه عبودیت حق‌تعالی قرار گیرد و با عبرت‌آموزی از گذشتگان بهترین پند را بیاموزد، می‌تواند جایگاه واقعی خود که قرب الی‌الله است را کشف کند.

وی با اشاره به فوت سومین زن فرهنگی در لنده گفت: از دست دادن یک فرهنگی فرهیخته هر چند جانکاه است، اما خدمات ارزشمند و بزرگی که از این معلم فرهیخته به جای مانده جای تبریک به جامعه فرهنگی داشته که این‌گونه اعضایی را در خود جای داده است.

وی در ادامه با بیان این‌که ما باید رهرو معلمان راستین باشیم، افزود: جامعه فرهنگی شهرستان لنده باید با سرمشق گرفتن از معلمان فعال و پویا در جهت تربیت نسل جوان قدم برداشته و در همه زمینه‌ها یک تولید کننده فعال و پویا باشیم.

طاهری گفت: تولید در زمینه علم و فن‌آوری، کشاورزی و صنعتی می‌تواند راهگشای‌ امور باشد.

وی در ادامه افزود: شهرستان لنده استعداد پرورش دانش‌آموزان المپیادی و نخبه را داشته، فقط جدیت و پشتکار بیش از گذشته را می‌طلبد.

این مراسم یاد بود با حضور دانش‌آموزان آن مرحوم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهر لنده برگزار گردید.

سیده صبرگل دیفرخش سال 1360 در خانواده مذهبی از سادات رضا توفیق دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را در شهرستان بهمئی گذرانید، سپس در رشته آموزش ابتدایی وارد دانشگاه شد.

وی مدت 14 سال به شغل معلمی پرداخت و سرانجام در 23 اسفند سال 1391 در اثر ایست قلبی دیده از جهان فرو بست و به دیار باقی شتافت.

وی در مسابقات فرهنگی حضور فعال و مؤثری داشت و توانسته بود در جشنواره‌های‌ مختلف رتبه‌های برتر را اذعان خود کند.

مرحوم دیفرخش در جشنواره در طواف حریم شهادت مقام برتر استانی را کسب و به مرحله کشوری راه یافت.

وی مسابقات در‌س‌هایی از قرآن را با جدیت پیگیری کرده و در این زمینه رتبه‌های خوبی را کسب کرده بود.

نظیر چنین مراسمی در شهرستان بهمئی به مناسبت درگذشت مرحوم دیفرخش برگزار شد.

انتهای پیام/82013/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول