اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف رشت خبر داد

برگزاری مراسم تحویل سال نو در 60 بقعه رشت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رشت از برگزاری مراسم تحویل سال نو در 60 بقعه شاخص این شهرستان خبر داد.

برگزاری مراسم تحویل سال نو در 60 بقعه رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام حمید رضا کریمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه عید نوروز و اجرای طرح آرامش بهاری، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از 29 اسفند جاری آغاز می‌شود و تا 15 فروردین سال 92 ادامه می‌یابد.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی و رفاهی در طرح آرامش بهاری را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: امسال برای نخستین بار خیمه معرفت طرح آرامش بهاری با همکاری سازمان فرهنگی‌ شهرداری رشت در پارک قدس این شهر برگزار می‌شود.

این مسئول غبارروبی و نظافت فضای امامزادگان و آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی و... را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری برشمرد.

وی با بیان اینکه در مدت 17 روز اجرای طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه رشت به صورت شبانه‌روز به زائران خدمات ارائه می‌دهند، اذعان کرد: در این راستا دیدار با خانواده‌های معظم شهدا با دعوت از سادات برگزار می‌شود.

کریمی، از برگزاری مراسم تحویل سال نو در 60 بقعه متبرکه رشت خبر داد و یادآور شد: شهرستان رشت دارای 207 بقعه است که طرح آرامش بهاری در 60 بقعه شاخص اجرا می‌شود.

وی انتخاب این بقاع را به دلیل در مسیر زائران و مسافران بودن، دانست و تصریح کرد: 40 بقعه نیز در مسیرهای فرعی در دست آماده‌سازی است.

سرپرست اداره اوقاف رشت با اشاره به اینکه اجرای طرح آرامش بهاری در سه بقعه شاخص این شهرستان به صورت کامل اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح کامل آرامش بهاری در بقاع متبرکه دانای علی، خواهر امام رضا (ع) و امامزاده هاشم اجرا می‌شود.

وی برپایی شش غرفه با خیمه‌های معرفت را از برنامه‌های طرح مذکور در سه بقاع شاخص رشت عنوان کرد و متذکر شد: در این خیمه‌های معرفت گفتمان‌های دینی، پاسخ به شبهات و مسایل شرعی با حضور روحانیون و مشاوره زائران برای خانواده‌ها، جوانان و کودکان برگزار می‌شود.

کریمی، آماده‌سازی دو زائرسرا در مسیر شهر خکشبیجار شهرستان رشت را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: زائران می‌توانند در این زائرسراها ساعتی از شب و یا روز را اسکان کنند.

وی، برپایی سوگواره یاس‌نبوی ویژه ایام فاطمیه در 60 بقعه رشت از روز پنجم فروردین را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری بیان کرد.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول