اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد

برگزاری برنامه یاس نبوی در 376 بقعه گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری برنامه یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه در 376 بقعه استان از پنج فروردین ‌ماه 92 خبر داد.

برگزاری برنامه یاس نبوی در 376 بقعه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اصلی‌ ‌ترین رسالت اوقاف را در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز برنامه‌های ویژه فرهنگی زیادی در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، گفت: اجرای طرح آرامش بهاری از جمله برنامه‌های اوقاف استان در بقاع متبرکه است.

این مسئول اجرای طرح آرامش بهاری را در 216 بقاع متبرکه گیلان ذکر کرد و افزود: این طرح تا 15 فروردین‌ ماه سال 92 ادامه می‌یابد.

وی، نظافت بقاع، تزئین بقاع، زیارت آل‌یاسین و ... را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری برشمرد.

عادلی برنامه‌های هنری، آموزشی، تبلیغی، مشاوره‌ای، کودکان و نوجوانان، چند رسانه‌ای، پاسخ به شبهات و ... را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری ذکر کرد.

وی از حضور مبلغان دینی در بین مردم و زائران در طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: کتاب‌هایی نیز در بین زائران نوروزی توزیع می‌شود.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برنامه‌های ایام فاطمیه در نوروز 92، خاطرنشان کرد: به مناسبت آغاز ایام فاطمیه از پنج فروردین ‌ماه سال 92، برنامه یاس نبوی در 376 بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی مداحی، سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه، استقبال از هیئت‌های مذهبی و ... را از جمله برنامه‌های دهه فاطمیه ذکر کرد.

عادلی با تصریح بر اینکه تا قبل از پنجم فروردین‌ ماه هیچ پرچم سیاهی در بقاع متبرکه استان نصب نمی‌شود، اضافه کرد: از شب چهارم فروردین‌ ماه تمام بقعه‌های استان سیاه‌پوش می‌شوند و مراسم ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

وی، گیلان را استانی گردشگرپذیر خواند و یادآور شد: تمام تلاش خود را برای استقبال شایسته از زائران نوروزی در بقاع متبرکه استان به کار می‌گیریم.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول