اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ‌پلیس ‌فتای انتظامی کرمانشاه خبر داد

اعتراف 2 هکر به برداشت اینترنتی از حساب شهروندان کرمانشاهی

خبرگزاری فارس: رئیس ‌پلیس فتای انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری دو هکر حرفه‌ای و اعتراف آنان به 40 فقره برداشت اینترنتی از حساب شهروندان کرمانشاهی خبر داد.

اعتراف 2 هکر به برداشت اینترنتی از حساب شهروندان کرمانشاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمانشاه، اسد‌الله زحمتکش اظهار کرد: در پی وصول چند فقره پرونده در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان کرمانشاهی به پلیس ‌فتا، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس‌ پلیس‌فتای انتظامی کرمانشاه افزود: بررسی پرونده‌ها حکایت از آن داشت که اکثر شاکیان دانشجو بوده و برای پرداخت شهریه و یا انجام سایر کارهای اینترنتی به کافی‌نت‌های سطح شهر کرمانشاه مراجعه کرده‌اند، که پس از آن حساب آنها هک و مبالغی از آن کسر شده است.

وی ادامه داد: در این راستا با کار تخصصی ماموران هویت، دو هکر شناسایی و مشخص شد که آنان با وجوه برداشت شده با هویت‌های دروغین و به‌صورت اینترنتی اقدام به خرید لپ‌تاپ و گوشی تلفن‌ همراه کرده‌اند.

زحمتکش تصریح کرد: پس از مدتی تعقیب و مراقبت، یکی از متهمان که به منظور فروش یکی از لپ‌تاپ‌های مذکور به پاساژی در سطح شهر کرمانشاه مراجعه کرده بود دستگیر و با راهنمایی وی دیگر متهم پرونده نیز در شهر اسلام آبادغرب دستگیر شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات به‌ عمل آمده در پلیس ‌فتا به 40 فقره برداشت اینترنتی از حساب شهروندان اعتراف کردند که با پیگیری‌های به‌ عمل آمده تعداد زیادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

رئیس‌ پلیس‌ فتای انتظامی استان کرمانشاه افزود: در بازرسی‌های به‌عمل آمده از منزل متهم دوم، تعداد 45 برگ (A4) حاوی اطلاعات حساب بانکی و رمز دوم حساب بیش از هزار نفر که قربانیان بعدی متهمان بودند کشف شد و در واقع ماموران از وقوع بیش از هزار فقره برداشت اینترنتی دیگر پیشگیری کردند.

انتهای پیام/2700/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول