اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 6 قم:

تغییر کاربری زمین‌های خارج از محدوده خدماتی غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه شش قم نسبت به غیرقانونی بودن تغییر کاربری تفکیک و خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده خدماتی از جمله زمین‌های قلعه صدری هشدار داد.

تغییر کاربری زمین‌های خارج از محدوده خدماتی غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالفضل رسولی گفت: فعالیت در قالب ایجاد بنا، برداشتن مصالح و... که از مصادیق تغییر کاربری محسوب شده و سایر اقدامات غیرقانونی از جمله تفکیک و خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده خدماتی از جمله زمین‌های قلعه صدری که وقف هستند، غیرقانونی است.

وی بیان کرد: متأسفانه مدتی است که اشخاصی در این محدوده اقدام به تفکیک غیرقانونی زمین‌ها و تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرده که مطابق مفاد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، تغییر کاربری این اراضی ممنوع است.

شهردار منطقه شش با اشاره به اینکه تفکیک این زمین‌ها برای ساخت و سازها ممکن نیست، افزود: تفکیک زمین‌های کشاورزی اطراف منطقه که در طرح تفصیلی خارج از محدوده خدماتی و فاقد کاربری هستند ممنوع و غیرقانونی است و در صورت مشاهده یا دریافت گزارش، متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با ابراز تأسف از اقدام برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با انگیزه دلالی در خصوص تفکیک غیرقانونی این اراضی زراعی گفت: تقسیم اینگونه زمین‌ها هیچ گونه ارزش افزوده‌ای برای شهروندان نداشته و کاملا غیرقانونی است و مشکلاتی را برای مردم به وجود خواهد آورد.

رسولی از مردم خواست قبل از خرید زمین با مراجعه به شهرداری و استعلام نسبت به وضعیت داخل محدوده بودن، نحوه توافقات و همچنین شبکه معابر مطلع شوند و با اطلاع‌رسانی جلوی سوء‌استفاده احتمالی افراد سودجو را بگیرند.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول