اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد:

آتش‌نشانان مشهد در 25 نقطه شهر در قالب ستاد استقبال از بهار مستقر شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون عملیات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: تمام مسیرهای منتهی به حرم و اطراف محل سخنرانی مقام معظم رهبری توسط آتش‌نشانی پوشش داده می‌شود.

آتش‌نشانان مشهد در 25 نقطه شهر در قالب ستاد استقبال از بهار مستقر شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ مسعود ظهوریان ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی با اصحاب رسانه در محل سازمان مرکزی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، اظهار کرد: براساس بررسی‌های آماری طی دو سال گذشته در بازه زمانی چهارشنبه آخر سال علت‌های حریق اولویت‌بندی شده است.

وی افزود: آتش زدن توسط شخص، بازی کردن بچه‌ها با آتش و کبریت و سوزاندن ضایعات از مهم‌ترین علت‌های حریق در چهارشنبه‌های آخر سال در دو سال گذشته به‌شمار می‌رود.

ظهوریان با بیان اینکه معابر درون شهری در زمره نخستین مکان‌های در معرض خطر آتش‌سوزی در چهارشنبه آخر سال است، خاطرنشان کرد: معابر درون شهری، زمین بایر و مخروبه و تصرفات مسکونی در راس مکان‌های پرخطر در جریان حریق چهارشنبه آخر سال است. در دو سال اخیر از حیث خطرپذیری مناطق مختلف شهری، منطقه دو، یک و 9 در راس مناطق پرخطر در چهارشنبه آخر سال در سطح مشهد به‌شمار می‌رود.

معاون عملیات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به فراوانی علت‌های حریق در چهارشنبه سوری دو سال گذشته، اذعان کرد: در چهارشنبه آخر سال 89، هشت مورد آتش سوزی توسط خود فرد به ثبت رسید  و در سال 90 به این آمار به 30 مورد رسیده است. تعداد حریق چهارشنبه آخر سال در سال 90 نسبت به 89 افزایش شش عددی داشته؛ 48 مورد حریق در سال 89 و 54 حریق در سال 92 به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان مشهد از 25 اسفند لغایت 15 فروردین ماه در 25 نقطه سطح شهر مشهد در قالب ستاد استقبال از بهار مستقر شده‌اند.

معاون عملیات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه استقرار نیروهای آتش‌نشانی در این بازه زمانی در مکان‌هایی چون نمایشگاه بین‌المللی و کمپ‌های شبانه‌روزی است، گفت: ستاد استقبال از بهار در ایام نوروزی، صبح و عصر آماده ارائه خدمات است و در مکان‌های خاصی چون نمایشگاه بین‌المللی و کمپ‌ها به شکل شبانه‌روزی خدمت می‌کنند. با توجه به  اینکه پیشرفت تکنولوژی، رفاه را برای بشر به ارمغان می‌آورد، در عرصه بروز و ظهور خطر نیز عامل افزایش است.

وی افزود: نسبت به سال‌های گذشته شاهد روند افزایشی تعداد حوادث حریق در شهر هستیم که این خود از تبعات تکنولوژی به‌شمار می‌رود؛ خوشبختانه در عین افزایش حوادث توانسته‌ایم به طور چشمگیری از شدت حوادث بکاهیم. پس از حریق در حوزه حوادث بیشترین آمار حادثه در مشهد، حوادث مرتبط با آسانسور است.

معاون عملیات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد یادآور شد: شهروندان باید از سیستم‌های استاندارد استفاده کنند و در هنگام حوادثی چون حریق از آسانسور استفاده نکنند.

انتهای پیام/70023/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول