اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران خبر داد

افتتاح مانیتورینگ مرکزی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: روزهای آینده مانیتورینگ مرکزی راهور با حضور فرمانده انتظامی استان افتتاح می‌شود.

افتتاح مانیتورینگ مرکزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، داود قاسمیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری پایان سال با اعلام اینکه مرکز 12 دوربین کنترلی سطح استان در اختیار پلیس قرار می‌گیرد، اظهار داشت: سالانه استان مازندران پذیرای بیش از 12 میلیون مسافر است و برای کاهش تصادفات در کنار نظارت پلیس باید با ابزار مکانیزه استفاده شود.

وی افزود: پلیس تلاش می‌کند با اجرای طرح‌های ترافیکی، تردد را روان، خطر احتمالی ناشی از تصادفات را کاهش و سفر خوشی را برای مسافران ایجاد کند.

قاسمیان با اشاره به وجود 180هزار کیلومتر محورهای مواصلاتی در کشور، خاطرنشان کرد: راه‌های مواصلاتی کشور برای سرعت 70تا 110 کیلومتر طراحی شده است و همین مساله باعث شده تا در ایام تعطیلات به ویژه نوروز ترددها شش برابر افزایش پیدا کنند.

این مسئول افزایش خودرو را سبب حجم عظیم ترافیک دانست و تصریح کرد: رعایت فاصله طولی، توجه به جلو، عدم تغییر مسیر، استعمال دخانیات و استفاده از وسایل ارتباطی در هنگام رانندگی و..... از جمله نکات مهمی است که تمامی رانندگان باید به آن دقت داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه در سال 80، 4 میلیون دستگاه خودرو در سطح کشور تردد می‌کردند و این آمار در سال 90 به 16 میلیون وسیله نقلیه افزایش یافت، خاطرنشان کرد: در سال 84 به ازای هر 10هزار خودرو 23هزار نفر کشته داشتیم اما با اجرای طر‌ح‌های مختلف رانندگی و قانون جدید، تعداد کشته‌ها در سال90 به 8.1درصد کاهش یافت.

وی تعداد گواهینامه‌های صادر شده در سال 80 را 13 میلیون و در سال 90، 30 میلیون فقره عنوان کرد و گفت: دستورالعمل برای اخذ گواهینامه رانندگی مصوبه مجلس و بالادستی‌هاست.

قاسمیان با بیان اینکه در پنج سال متوالی استان مازندران در کاهش تصادفات رتبه خوبی را در بین استان‌های دیگر کسب کرد، گفت: در سال 91 کاهش 17 درصدی تصادفات را در سطح استان شاهد بودیم.

وی متذکر شد: 73 درصد از کشته‌ها که بیشترین فوتی‌های رانندگی را به خود اختصاص داده مربوط به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه آن چه طی مدت حضورم در استان مازندران در رفتار رانندگان مشاهده کردم، سرعت غیرمجاز بود، اذعان داشت: بر اساس آخرین گزارشی که در ماه گذشته اعلام شد نزدیک به 6 هزار موتور سیکلت به دلیل اعمال قانون متوقف شدند.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول