اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

تاریخ، بردباری و اقتدار زینب(س) را تحسین می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار قم در پیامی فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را تبریک گفت.

تاریخ، بردباری و اقتدار زینب(س) را تحسین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام کرم‌رضا پیریایی استاندار قم آمده است:‌ پنجم جمادی الاولی سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی‌هاشم، پرچمدار نهضت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام، حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها به ‌نام روز پرستار نام‌گذاری شده است بزرگ پرستاری که پس از آن مصیبت بزرگ یک تنه بار سنگین پرچم پرافتخار ولایت را بر دوش گرفت و با صبر، بردباری، اقتدار و شهامتی که تاریخ نظیر آن را به خود ندیده توانست رسالت مهم پرستاری از نهضت عظیم و جاودان عاشورا و انتقال پیام آن به نسل‌ها و عصرهای بعدی را با موفقیت و سربلندی به سرانجام برساند.

در ادامه این پیام افزوده شده است: این روز هنگامه‌ای مغتنم برای ارج نهادن به خدمات، ایثار و مجاهدت‌های با ارزش قشر خدوم، قانع و نجیب پرستاران و ترویج ارزش‌های زینبی در جامعه به ویژه در میان پرستاران است. بی‌تردید پرستاری از بیماران رسالت سنگین و ارزشمندی است که یک پرستار متعهد زینب وار و با صبر و حوصله و تحمل هر نوع ناملایمات آن را به دوش می‌کشد، انسان‌های شایسته که همپای جامعه شریف پزشکی هدفشان خدمت به مردم و گذاشتن مرهمی بر دل‌های مجروحان است. در تعالیم اسلامی آن هنگام که پرستار برای یاری انسان نیازمندی تلاش می‌کند و برای جلب رضای پروردگار نیازهایش را بر آورده می‌کند، گویی زندگی را به او بخشیده و بدین وسیله، موجبات خرسندی پروردگار را فراهم کرده است و بی‌شک خدمت در چنین حرفه مقدسی، توفیق و سعادت بزرگ الهی است که همواره باید قدردان آن بود و به خود بالید.

در پایان این پیام افزوده شده است: ضمن تبریک میلاد با سعادت الگوی صبر و عشق و ایثار، حضرت زینب سلام‌الله علیها به تمام پرستاران پر تلاش، بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات و تلاش‌های ارزنده این قشر شریف در استان مقدس قم ابراز داشته، توفیق و ارتقاء روزافزون مقام و منزلت همه پرستاران زحمت‌کش را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/78002/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول