اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اصفهان:

به شهرهایی که تشخص هویتی مشخص دارند برند جشنواره می‌دهیم

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: به شهرستان‌هایی که تشخص هویتی مشخص دارند مجوز و برند برگزاری جشنواره می‌دهیم.

به شهرهایی که تشخص هویتی مشخص دارند برند جشنواره می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که در سده لنجان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه عنوان جشنواره چندین خصوصیت مهم دارد، اظهار کرد: یکی از نکات مهم این جشنواره موضوع این جشنواره و مطالبه صریح رهبری است که اصلی‌ترین نیاز کشور ما در خصوص تولید داخلی و حمایت از تولیدات داخلی را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با این ابتکار به این موضوع پرداخت، افزود: دیگر خصوصیت این جشنواره این است که در یک شهرستان کوچک برگزار می‌شود و این در حالی است که ما عادت داریم بیشتر این برنامه‌ها را در مرکزیت استان‌ها برگزار کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: برگزاری این گونه جشنواره‌ها نشان می‌دهد که شهرستان‌های کوچک توان رقابت با شهرهای بزرگ را در برگزاری جشنواره مهم ملی نیز دارد.

وی ادامه داد: شهرداری که پیش از این تصور می‌شد یک نهاد خدماتی است، اکنون در قالب یک نهاد فرهنگی ظهور و بروز کرده و این در حالی است که این شهرستان از لحاظ مالی به ظرفیت شهرهایی همچون تهران و اصفهان هم نمی‌رسد.

قطبی با تاکید به اینکه شهرداری سده لنجان این مسیر فرهنگی را با دید ملی باز و با اتکای خود انتخاب نمود، اضافه کرد: ما آمادگی داریم برای شهرهایی که تشخص هویتیشان مشخص شده است برند جشنواره می‌دهیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم معاونت عمرانی شهرهایی که در قالب برند سازی و هویت‌های انتفاعی هستند را اعلام و این نهادینه سازی در شورای عالی شهرستان‌ها مطرح شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اگر این جشنواره برند رسمی این شهر شود هر سال می‌توان این جشنواره را برگزار کرد.

وی افزود: دو جشنواره شعر کودک در شاهین شهر و امروز این جشنواره در سده لنجان نشان از توان و بالندگی است، که از دبیر این جشنواره درخواست داریم برای رسمیت بخشیدن به جشنواره فیلم کوتاه سده لنجان برای سال‌های بعد اقدام کند.

قطبی تصریح کرد: اسم این جشنواره را نیز می‌توان جشنواره فیلم کوتاه عنوان راهبری سال نیز نامید و یا هم چنین جشنواره دائمی عنوان تولید ملی باقی بماند.

وی اضافه کرد: لازم است اساس نامه، فرآیند، داوری، جذب آثار و اعضاء این جشنواره مشخص شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: همچنین باید از ابتدای سال فکر برگزاری این جشنواره بود، چرا که 365 روز داریم و  می‌توان راهبرد هر سال را با عنوان سال و جشنواره فیلم کوتاه را با یک موضوع دنبال تا هویت دائمی پیدا کند.

وی ادامه داد: قصد داریم تمرکز از مرکز استان را بشکنیم و شهرستان‌ها را هویت بیشتری دهیم.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول