اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه «تولید ملی، افتخار ملی»:

تمامی اقدامات جشنواره فیلم کوتاه «تولید ملی» بومی بود

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه«تولید ملی،افتخار ملی» گفت: از صفر تا صد جشنواره فیلم کوتاه «تولید ملی، افتخار ملی» بومی استان اصفهان بود.

تمامی اقدامات جشنواره فیلم کوتاه «تولید ملی» بومی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین ملایری در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که در سده لنجان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در زمانی که دنیا را به عنوان دهکده‌ای کوچک حساب می‌کنند و در زمانی که صنعت سینما به عنوان کارآمدترین و مؤثرترین روش برای گسترش فرهنگ مخوف غرب قرار می‌گیرد، این جشنواره به کسانی که بیرون از ایران منتظر هستند که به نحوی پایه‌های فرهنگی این کشور را سست کنند ثابت کرد با ساخت آثاری فاخر در راستای فرمایش رهبری می‌توان با فرهنگ غرب مقابله کرد.

وی افزود: این جشنواره فریاد ولایتمداری ما است تا  به دنیا ثابت کند که تهدیدات، تحریم‌ها، عملیات روانی و جنگ روانی آنها با همراهی مسئولان کشوری و لشکری و ساخت آثار فاخر خنثی می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه«تولید ملی، افتخار ملی» با بیان اینکه مجوز رسمی برگزاری این جشنواره در دی ماه جاری صادر شد، تصریح کرد: این جشنواره توانست با نهایت اعتماد امورات خود را انجام دهد، چرا که باید یک روند قانونی را برای برگزاری جشنواره طی می‌کرد.

وی ادامه داد: فراخوان جشنواره زمانی داده شد که هنوز مجوز موقت داشتیم و در این فرصت زمان کمی برای راه اندازی سایت فراخوان و اطلاع رسانی نیز داشتیم.

ملایری گفت: این جشنواره در راستای فرمایش رهبری سیاست‌گذاری شد و امید داریم نگاه ولایت‌مدارانه را در تمام مقاطع مورد نظر محقق کنیم.

وی با تاکید به اینکه بخش‌های مختلفی برای برگزاری این جشنواره کمک کردند، افزود: پس از جلب نظر مسئولان و زیر مجموعه‌های اجرایی، درب ورودی جشنواره را به روی همه علاقه‌مندان باز کردیم، چنانکه حتی برای کسانی که فرصت ارسال آثار نداشتند، ارسال فیلم نامه را نیز در نظر گرفتیم.

دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه«تولید ملی، افتخار ملی» تصریح کرد: تیم داوری ما ترکیبی از بهترین‌های استان بودند و از صفر تا صد جشنواره فیلم کوتاه تولید ملی بومی استان بود.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن ماه در نظر گرفته شد، اظهار کرد: نخستین آثار ارسالی ما پویا نمایی و انیمیشنی از ماهواره امید و دیگری مستند خودروی خورشیدی در ایران بود.

ملایری افزود: پس از بازبینی اولیه، 51 اثر برای بخش داوری پذیرفته شد که آقایان الماسی، منبتی و پویان از برجستگان سینمایی ایران، داوری را انجام داده‌اند و در نهایت هفت فیلم به مرحله نهایی جشنواره راه یافت.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه «تولید ملی، افتخار ملی» با اشاره به ارسال 400 اثر ارسالی تصریح کرد: 45 مقاله و فیلم‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه دوست نداشتیم بیرون از استان نگاه انتفاعی به قضیه شود، تاکید کرد: این جشنواره را در دو بخش هیئت داوری انتخاب و  پس از بازبینی اولیه 51 اثر برای بخش داوری نهایی پذیرفته شدند.

ملایری گفت: 12 اثر فاخر به مرحله اهدای جایزه و در نهایت به یک مقاله و یک فیلمنامه نیز لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول