اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عسلویه:

استفاده از اسامی مبارک ائمه اطهار پیام عزت ایران را به جهانیان می‌رساند

خبرگزاری فارس: امام جمعه عسلویه گفت: بعضی از ورزشکاران در میادین ورزشی از اسامی مبارک ائمه اطهار (ع) کمک می‌گیرند که این مهم پیام عزت ملت ایران را به جهانیان می‌رساند.

استفاده از اسامی مبارک ائمه اطهار پیام عزت ایران را به جهانیان می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا و پرهیزگاری رمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است و باید در هر شرایطی از گناه و ناپاکی دوری کنیم.

امام جمعه عسلویه خاطر نشان کرد: تقوای الهی انسان را به کمال می‌رساند و هر انسانی که می‌خواهد به کمال برسد؛ هیچ راهی به‌‌جز تقوا پیش‌رو ندارد.

هاشمی‌نژاد با اشاره به میلاد فرخنده زینب کبری (س) اضافه کرد: حضرت زینب (س) آینه تمام‌نمای حضرت زهرا (س) و انسانیت بوده و به تمام معنا به اخلاق الهی تعلق دارد.

وی اضافه کرد: حضرت زینب (س) در بین زنان پس از مادر بزرگوارشان در جامعه بشری حرف اول را می‌زنند و ابعاد وجودی ایشان بسیار برجسته است.

خطیب جمعه عسلویه ادامه داد: تعبد و بندگی یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زینب (س) است و ایشان خداوند را آنچنان عبادت می‌کردند که به عابده آل علی مشهور بودند؛ عبادت آن حضرت مخصوص زمان خاصی نبود و هیچ وقت از عبادت و شب‌ زنده‌داری خود دست برنمی‌داشتند.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: راز و نیاز و حجاب حضرت زینب (س) برجسته بود و در مصائب و سختی‌های پس از عاشورا نیز عبادت و نماز شب آن بانوی بزرگوار ترک نشد و آنچه در مجلس یزید و ابن زیاد حضرت زینب (س) را مستحکم کرد، بندگی، عبادت و بعد معنویت ایشان بود.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) اسوه و الگوی حجاب و عفاف بودند و شب‌ها به زیارت می‌رفتند تا نامحرمی ایشان را نبینند.

هاشمی‌نژاد گفت: بحث حجاب، پوشش و عفت مخصوص زنان نیست و الگوی تمام عیار حجاب و عفت زنان و مردان ما حضرت زینب (س) است، ما باید از هر نظر مراقب عصمت و حجاب باشیم و در همه حال مسائل شرعی را رعایت کنیم.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران اشاره کرد و افزود: ورزش از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اهمیت دارد، چون ورزشکاران مظهر قدرت ملت و پیام‌رسان ایمان و اراده ملت هستند.

امام جمعه عسلویه گفت: بعضی از ورزشکاران در میادین ورزشی از اسامی مبارک ائمه اطهار (ع) کمک می‌گیرند و این مهم پیام عزت ملت ایران را به جهانیان می‌رساند.

هاشمی‌نژاد یادآور شد: ورزشکاران ما سفیران هویت ملت هستند و باید هویت اسلامی و ایرانی خود را حفظ کنند که این مهم پیام‌های بزرگی را به جهانیان می‌رساند.

وی تاکید کرد: فراگیر شدن ورزش همگانی یکی از منویات رهبری است و این مهم نیاز ملت ماست و رفع مشکلاتی نظیر اعتیاد یکی از فواید و نتایج ورزش همگانی برای جامعه است.

هاشمی‌نژاد اظهار کرد: هر کس امکان ورزش برای او فراهم است باید ورزش کند و درمان بعضی از دردهای جسمی و روحی انسان ورزش است.

وی گفت: زنان ورزشکاری که موازین ارزشی و اسلامی را رعایت می‌کنند از ارزش و شخصیت بالایی برخوردار هستند و باید قدردان زنان ورزشکاری که عفاف،حجاب و متانت را رعایت می‌کنند، باشیم چون این مهم پیام بزرگی برای ملت است و این مفهوم را می‌رساند که در ورزش باید رعایت موازین و حدود شرع مقدس را داشته باشیم.

امام جمعه عسلویه با اشاره به سالروز ملی شدن صنعت نفت اظهار کرد: این رویداد نتیجه اقدامات نفس‌گیر فداییان اسلام به‌ خصوص شهید نواب صفوی و یاران شهیدشان بود.

هاشمی‌نژاد به سالروز شهادت حاج سید احمد خمینی اشاره کرد و افزود: ایشان انسان ارزشمندی بود که در دوران تبعید امام خمینی (ره) مطمئن‌ترین رابط امام و امت و انقلابیون و روحانیون مبارز بود و امام خمینی (ره) اعتماد زیادی به ایشان داشتند.

وی تصریح کرد: این شخصیت بزرگوار بعد از ارتحال امام راحل حمایت و پشتیبانی خاضعانه و صادقانه خود را از رهبری معظم انقلاب اسلامی اعلام داشتند و با تمام وجود در خدمت رهبر معظم انقلاب بودند.

هاشمی‌نژاد با تبریک عید نوروز گفت: امیدواریم سال جدید سالی پربرکت برای انقلاب و نظام اسلامی، رهبری عزیز و ملت ما باشد.

وی ادامه داد: همگام با تحول طبیعت باید دل‌های خود را هم خانه‌تکانی کنیم و مسلمانان پیرو رسول‌الله (ص) نباید با برادر دینی خود کدورت، اختلاف و کینه داشته باشند.

هاشمی‌نژاد گفت: از پنج فروردین‌ماه به بعد ایام تعطیلات نوروزی با ایام فاطمیه اول مصادف است و تقاضا داریم نوعی برنامه‌ریزی شود که برنامه‌ها مناسب این ایام باشد و حرمت بزرگ بانوی جهان اسلام نگاه داشته شود.

وی افزود: به نیروی انتظامی توصیه می‌کنیم در ایام نوروز بیش از گذشته مراقب شهر باشند و با هنجار‌شکنان برخورد قاطع کنند.

امام جمعه عسلویه خاطر نشان کرد: بعضی افراد در تفریح و تفرج‌ برخی موازین و حدود شرعی و اسلامی را زیر پا می‌گذارند که باید برخورد قانونی با آنها شود و در جای لازم اغماضی هم صورت گیرد و با افرادی که عفت را زیر پا می‌گذارند، برخورد شود.

هاشمی‌نژاد با تاکید بر اینکه قوام و دوام نمازجمعه به حضور مردم است، گفت: از همه افرادی که با حضور در نمازجمعه و همکاری صمیمانه با ستاد نمازجمعه تلاش داشته‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/2451/ز40/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول