اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس دانشکده علوم قرآنی دانشگاه کوفه صورت گرفت

بررسی آرا و نظرات صاحب عروه در معرفت‌شناسی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم قرآنی دانشگاه کوفه گفت: سید یزدی در کتاب عروة الوثقی ابتدا به معرفت توجه کرده و سپس همزیستی با معرفت را مورد توجه قرار داده و در نهایت از این رهگذر به شبهات پاسخ داده است.

بررسی آرا و نظرات صاحب عروه در معرفت‌شناسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالامیر کاظم زاهد پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی صاحب عروه در مقاله‌ای به ارائه شیوه‌های کشف حقیقت در آثار صاحب عروه پرداخت و گفت: امروز غربی‌ها در مراکز علمی خود به این مسئله معتقد هستند که می‌توان با آگاهی و معرفت درست به شناخت لازم در خصوص هر مفهوم دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه صاحب عروه نیز در این زمینه دارای رای و نظر است، تصریح کرد: در زمینه بیّنه نیز شاهد هستیم که سید یزدی دارای نظر و عقیده بوده و معتقد است که بیّنه در داوری و قضاوت بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دارای ویژگی‌های خاصی است.

رئیس دانشکده علوم قرآن دانشگاه کوفه اضافه کرد: البته کسانی که بر عروه شرح نوشته‌اند نسبت به این نظر معترض بوده و معتقد هستند که اگر در بیّنه آرای عمومی وجود نداشته باشد نمی‌توان مسئله‌ای را ثابت کرد.

کاظم زاهد با اشاره به هدف خود از نگارش این مقاله بیان کرد: در کل می‌توان به این نتیجه رسید که سید یزدی در کتاب عروة الوثقی ابتدا به معرفت توجه کرده و سپس همزیستی با معرفت را مورد توجه قرار داده و در نهایت از این رهگذر به شبهات پاسخ داده است.

انتهای پیام/2258/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول