اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور:

پیشرفت‌های سایبری ایران چشمگیر است

خبرگزاری فارس: معاون بسیج سازمان پدافند غیر عامل کشور با تشریح مصداق‌ها و مسائل پیرامون فرهنگ پدافند غیرعامل گفت: پیشرفت‌های سایبری ایران در سالیان اخیر چشمگیر بوده است.

پیشرفت‌های سایبری ایران چشمگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار غلامعلی حیدری ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت توجه به پدافند غیرعامل در همه زمینه‌ها اظهار داشت: مطرح کردن اهمیت توجه به پدافند غیرعامل به معنی وجود خطر جدی و جدیدی نیست؛ بلکه نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه و در میان مدیران موضوع اصلی است.

معاون بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: عملیاتی شدن سیاست‌گذاری‌ها و منویات مقام معظم رهبری در موضوع پدافند غیرعامل از مواردی است که هرگز نباید از سوی مدیران و مسئولان در همه رده‌ها مورد غفلت واقع شود.

حیدری با تشریح مصداق‌هایی از اهمیت پدافند غیرعامل ادامه داد: ورود واکسن‌های مسموم به کشور یک مصداق مهم در حوزه زیستی پدافند غیرعامل است که تعدادی از مرغداری‌ها را در چند استان کشور به شدت متأثر کرد و این مثالی برای حساسیت نهادینه شدن فرهنگ پدافند غیرعامل است.

وی، گسترش بیماری‌هایی چون آنفولانزای مرغی، جنون گاوی و خون‌های آلوده را نمونه دیگری از تهدید و خطر ناشی از عدم توجه به مهارت‌های پدافند غیرعامل خواند و تصریح کرد: برخی کشورها برای فروش واکسن‌های خود چنین بیماری‌هایی را گسترش و شایع می‌کنند تا از این رهگذر سودهای کلان به جیب بزنند، اما اگر این آمادگی در همه مجموعه‌ها باشد؛ اینگونه خطرات در سایر حوزه‌ها نیز خطرساز نخواهند بود.

* مهم‌ترین اولویت‌های پدافند غیرعامل در استان‌ها

وی افزود: همه کشورهای دنیا از جمله کشورهایی که شاید تصور شود؛ کمترین خطر آن‌ها را تهدید می‌کند نیز به مهارت پدافند غیرعامل توجه دارند و برای آن برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنند.

حیدری پراکنده بودن مراکز انرژی هسته‌ای و بومی بودن این دانش در ایران را نمونه‌ خوبی از رعایت پدافند غیرعامل و محقق شدن منویات مقام معظم رهبری در این حوزه دانست.

‌معاون بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: پیشرفت‌های سایبری ایران بسیار چشمگیر بوده و در این امر بسیار قوی و پیشرفته شده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اولویت‌های پدافند غیرعامل در استان‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: عملیاتی شدن ساختار و ساختمان سازمان پدافند غیرعامل، تشکیل قرارگاه‌های سایبری، زیستی و شفاء، تشکیل منظم شورای پدافند غیرعامل و آموزش و توسعه پدافند غیرعامل از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید مدیران در استان‌ها مورد توجه قرار دهند.

وی در پایان اذعان داشت: پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل به این معنی نیست که حتماً جنگی در میان است؛ بلکه این یک دوراندیشی و تضمین و مصونیت در تهدیدات و آسیب‌ها است.

انتهای پیام/82005/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول