اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد گچساران:

دانشگاه‌ باید مولد و الگوی اخلاق اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران گفت: الگوهای اخلاقی باید در دانشگاه‌ها تولید شده و در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

دانشگاه‌ باید مولد و الگوی اخلاق اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران آرمین محمودی امروز در همایش اخلاق کارگزاران از دیدگاه ائمه معصوم (ع) که با حضور اندیشمندان و صاحبان قلم و اندیشه در واحد گچساران از سوی کانون قرآن و عترت این واحد دانشگاهی برگزار اظهار کرد: نویسندگان و اندیشمندانی که مقالات خود را با محور اخلاق از نگاه معصومین (ع) به رشته تحریر در آورده‌اند در واقع یافته‌های پژوهشی خود را در قالب یک بسته فرهنگی را به جامعه عرضه کرده‌اند.

وی با تأکید بر اخلاق‌مداری از سوی کارگزاران افزود: مقام معظم رهبری علم را یک مقوله فرهنگی می‌دانند که اخلاق بخشی از آن را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل علم و اخلاق بخشی از فرهنگ است.

محمودی تصریح کرد: اخلاق محور توسعه انسانی بوده و هر وقت اخلاق در فعالیت‌های کارگزاران نهادینه شود پیشرفت و بالندگی در کشور را به دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان این‌که پیامبر اکرم (ص) اسوه اخلاق همه عالم است و این مهم به تربیت الهی خاتم الانبیاء (ع) ارتباط پیدا می‌کند، گفت: در همین راستا و با تأسی از آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی امروز در دانشگاه آزاد اسلامی مقوله‌های علم و فرهنگ و اخلاق‌مداری به هم آمیخته شده است.

محمودی با اشاره به وظیفه سنگین جامعه اسلامی در باب اخلاق تأکید کرد: الگوهای اخلاقی باید در دانشگاه‌ها تولید شده و در جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: مردم‌داری کارگزاران، انضباط اداری و تشکیلاتی، عدالت‌محوری کارگزاران از دیدگاه معصومین(ع)، ساده‌زیستی در سیره ائمه از جمله محور‌های این همایش است.

وی مسئولیت و مسئولیت‌‌پذیری، پرهیز از امتیاز‌خواهی و امتیازدهی، تشویق و تنبیه کارگزاران، نظارت بر کارگزاران از نظر رفتار کارگزاران با زیردستان و امر به معروف و نهی از منکر از نگاه معصومین (ع) را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران عنوان کرد: این همایش‌ها گامی مؤثر در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق اسلامی در میان جوانان و دانشجویان است.

محمودی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در زمینه برگزاری همایش‌ها، مسابقات و برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، عقیدتی در کنار برنامه‌های آموزشی و علمی برنامه‌ریزی جامعی دارد.

به گزارش فارس در این همایش مقالات فخرالدین مرتضوی، محمد شفیعی، محسن گرجی‌نژاد و زلیخا مؤمنی به ترتیب مقام نخست تا چهارم این همایش را کسب کرد و مقالات محمد‌امین انصاری و نرجس‌خاتون افتخاری به صورت مشترک مقام پنجم این همایش را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/82014/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول