اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارتباطات خبر داد

واگذاری بخشی از خدمات الکترونیکی دولت به بخش‌خصوصی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سالانه سه هزار میلیارد تومان برای تقویت حوزه IT در کشور نیاز است، از واگذاری بخشی از خدمات الکترونیکی دولت به بخش‌خصوصی خبر داد.

واگذاری بخشی از خدمات الکترونیکی دولت به بخش‌خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی حکیم‌جوادی در مراسم افتتاح اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در استانداری استان با بیان اینکه مدیرانی که می‌خواهند موفق باشند باید از ابزار IT استفاده کنند، اظهار کرد: در قانون برنامه پنج‌ساله توسعه کشور 19 ماده به صورت مستقیم و بیش از 40 ماده به صورت غیر مستقیم به مسئله IT توجه شده که نشان دهنده توجه دولت به این امر است.

وی تقویت زیرساخت‌های IT و ICT کشور را از برنامه‌های جدی وزارت ارتباطات عنوان کرد و گفت: در تلفن ثابت و تلفن همراه ضریب نفوذ در گیلان نسبت به کشور بالاست.

معاون وزیر ارتباطات با تصریح بر اینکه سالانه سه هزار میلیارد تومان برای تقویت حوزه IT در کشور نیاز است، خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از خدمات الکترونیکی دولت در این طرح به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور سرمایه‌گذاری این میزان اعتبار از طرف دولت برای ایجاد دولت الکترونیک تنها یک ایده است و عملیاتی کردن آن با بودجه دولتی کار ساده‌ای نیست و باید با مشارکت بخش خصوصی انجام شود.

حکیم‌جوادی با اشاره به بهره‌گیری از بخش‌خصوصی برای پیاده کردن سند راهبردی فناوری اطلاعات در گیلان به صورت پایلوت، اذعان کرد: برای این مهم شرکت گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات خصوصی ایریانا برای اجرای این سند در استان پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، بخشی از خدمات الکترونیکی که از طرف بخش‌خصوصی قابل سرمایه‌گذاری است، با برگشت سرمایه جبران می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهمنامه مشارکت و سرمایه‌گذاری در ارائه خدمات الکترونیکی با بخش خصوصی در گیلان را امضا کرد و یادآور شد: این تفاهمنامه در گیلان به عنوان الگو و به صورت پایلوت بوده و سپس در کشور اجرایی می‌شود.

استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور انتقال خدمات چهره به چهره اداره‌ها به الکترونیک را از موارد بسیار مهم برنامه پنجم توسعه کشور دانست و اظهار کرد: اکنون شرایط و زیرساخت‌های اجرای این امر در گیلان با امضای توافقنامه فراهم است.

کیهان هاشم‌نیا، با بیان اینکه شناسایی و تبدیل خدمات قابل انتقال در استان باید به صورت جدی پیگیری و انجام شود، افزود: در اجرای این طرح علاوه بر اینکه بخش‌خصوصی فعال‌تر می‌شود سرعت در ارائه خدمات نیز افزایش پیدا کرده و سلامت در فرآیند خدمت‌رسانی بیشتر می‌شود.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای این طرح تأکید کرد و متذکر شد: نحوه اجرا در این بخش بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

استاندار گیلان اذعان کرد: سرویس‌هایی که در هر سازمان به مردم داده می‌شود و چهره به چهره است، باید به یک خدمات سریع، آسان و به‌دور از فساد تبدیل شود.

مجید متقی‌طلب، رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های طرح پیاده کردن سند راهبردی فناوری اطلاعات در استان، رسیدن به اهداف مورد نظر چشم‌انداز 1404 کشور و تأکید رهبر معظم انقلاب بر افزایش دانایی علمی جامعه است.

به گزارش فارس، توافقنامه بین استانداری گیلان و سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور ارائه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی به امضا رسید.

افزایش چابکی، کارایی و اثربخشی دستگاه‌های اجرایی، تسهیل دسترسی شهروندان و کسب و کارها به خدمات و اطلاعات با کیفیت، تکریم و افزایش کیفیت زندگی شهروندان گیلان با استفاده از حداکثر توان و ظرفیت‌های بخش خصوصی از اهداف این توافقنامه است.

در پایان مراسم مذکور سیروس رضایتی مدیرکل پست گیلان به عنوان نخستین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/2300/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول