اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

آیت‌الله مصباح یزدی:

حرکت رو به جلوی انقلاب ما سایر ملت‌ها را نیز آگاه کرد

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی ـ‌ پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حرکت رو به جلوی انقلاب و ملت ایران تنها برای کشور ما سودآور نبوده است گفت: در این میان سایر ملت‌ها هم آگاه شده‌اند و از انقلاب اسلامی الگو گرفته‌اند.

حرکت رو به جلوی انقلاب ما سایر ملت‌ها را نیز آگاه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی امروز در دیدار با معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از پرسنل جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: در طول تاریخ جوامع اسلامی شاهد هستیم در برخی مقاطع پیشرفت‌هایی که موجب رضایت الهی شده‌اند رخ داده‌ و در برخی مواقع هم بعضی رویدادها سبب سرافکندگی و بازگشت به عقب مسلمانان شده‌اند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن نتیجه تلاش‌ها و هدایت‌گری‌های امام راحل بوده و شرایطی را به وجود آورده است که موانع پیش روی ملت ایران برداشته و حرکت به سمت رشد و تعالی آغاز شده است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حرکت رو به جلوی انقلاب و ملت ایران تنها برای کشور ما سودآور نبوده است گفت: در این میان سایر ملت‌ها هم آگاه شده‌اند و از انقلاب اسلامی الگو گرفته‌اند.

وی ادامه داد: حرکت پوینده انقلاب اسلامی نیازمند تلاش‌ها و مجاهدت‌های بعدی است تا شتاب آن کاهش نیابد و همچنان ادامه یابد.

آیت‌الله مصباح یزدی انگیزه های الهی و مادی را دو نوع آرمان‌گرایی بشری دانست و افزود: بشر برای حرکت به جلو نیازمند انگیزه است و برخی افراد مادیات را ملاک قرار می‌دهند و بعضی دیگر دارای انگیزه‌های معنوی هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه رسیدن به سعادت را داشتن انگیزه‌های الهی در کارها عنوان کرد و گفت: جامعه اسلامی برای پیشرفت نیازمند انگیزه‌های الهی است تا به تکامل علمی و معنوی برسد.

وی اضافه کرد: عامل اصلی در تکامل افراد تقواست و اگر این امر توسط همگان رعایت شود تنگناها هم توسط خداوند برطرف می‌شوند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به چهار عواملی چون ایمان، تقوا، صبر و پایداری به عنوان اصول مورد تاکید قرآن کریم گفت: این موارد موجب می‌شوند بسیاری از موانع پیش روی انسان شکسته شوند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: اگر این اصول توسط عموم مردم به ویژه نخبگان و خواص جامعه رعایت شوند آنگاه پیشرفت و سعادت در جامعه اسلامی به وجود می‌آیند؛ باید توجه داشت انگیزه‌های الهی باید همراه با تقوا و صبر باشند.

وی افزود: واحدهای گزینش در هر اداره‌ای دارای حساسیت زیادی هستند و پرسنل این واحد باید معیارهای اسلامی را رعایت کرده و از هوی و هوس بپرهیزند و کسانی را برای تصدی مشاغل مختلف برگزینند که شایستگی‌های بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند.

انتهای پیام/78004/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول