اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار فارس:

نقاط مثبت فرهنگ خود را به مهاجران خارجی ارائه دهیم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مهاجران و اتباع خارجی قانونی نقاط مثبت فرهنگی ما را بپذیرند.

نقاط مثبت فرهنگ خود را به مهاجران خارجی ارائه دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کمال فیروزآبادی بعد از ظهر امروز در نشست مدیران اتباع و مهاجرین خارجی استانداری‌های حوزه شرق کشور و تهران اظهار داشت: ما در حوزه اتباع چه این موضوع تبعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مثبت داشته باشد یا منفی، مجری قوانین هستیم.

وی افزود: گاهی افراد وارد شده به یک کشور دیگر به طور کامل جذب فرهنگ میزبان می‌شوند و فرهنگ مادری را کنار می‌گذارند، گاه نیز به سمت فرهنگ مادری رجوع می‌کنند و افرادی نیز اختلاط فرهنگی پیدا می‌کنند.

فیروزآبادی ادامه داد: ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و فرهنگ و ارزش‌های نظام اگر درست ارائه شود بیشتر مهاجران آن را می‌پذیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از اتباع در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند و برخی نیز در تجارت و بازرگانی و تولید موفق هستند و تمام تعهدات قانونی خود را انجام می‌دهند.

به گفته وی، فرهنگ مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و پیشرفت‌های همه‌جانبه کشوری انقلابی که طاغوتی را برکنار کرده برای کشورهای دیگر الگو است.

این مسئول تصریح کرد: ازدواج اتباع منع قانونی ندارد، اما در حوزه فرهنگی باید تدابیری را در مورد تحصیل فرزندان حاصل این ازدواج‌ها اندیشید.

وی با اشاره به صادرات 20 میلیاردی ایران به عراق اضافه کرد: سوریه، لبنان و کشورهای خلیج فارس و آسیای میانه و قفقاز عمده‌ترین مشتریان صادرات ایران هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس توان ایران در حوزه‌های انرژی اعم از برق، گاز و نفت را مورد نیاز کشورهای همسایه دانست و با اشاره به احداث خط لوله گاز ایران به پاکستان ابراز داشت: بازار افغانستان برای سرمایه‌گذاری بازار بکری است.

این مسئول افزود: اگر تبعه یا مهاجری در حوزه قوانین جمهوری اسلامی قرار گرفت و خلاف کرد با او طبق همین قوانین برخورد می‌شود چرا که ایران امن‌ترین کشور منطقه است که باید در همین رتبه باقی بماند.

در این مراسم غلامرضا غلامی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری فارس نیز با تشریح موقعیت استراتژیک و گستردگی استان فارس آمارهایی را در مورد اتباع مجاز، غیرمجاز، دارای روادید، دانشجو و طلبه اعلام کرد و شهرستان‌های دارای بیشترین تعداد اتباع و ممنوع را نیز برشمرد.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول