اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد چهارمحال و بختیاری:

مهلت ارسال آثار به کنگره ملی خلیج فارس تمدید شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از تمدید مهلت ارسال آثار به کنگره علمی خلیج فارس تا 25 فروردین خبر داد.

مهلت ارسال آثار به کنگره ملی خلیج فارس تمدید شد

حسین گنجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: بررسی تاثیرات متقابل خلیج‌فارس و تاریخ و فرهنگ مردم ایران اسلامی ما را بر آن داشت تا برای دریافت مقالات بیشتر از اساتید و پژوهشگران کشور مهلت ارسال آثار را به مدت 15 روز تمدید کنیم.

وی افزود: در این مسیر دستیابی به مفاهیم زیرساختی گسترش دانش عمومی و تخصصی، معرفی و گرامیداشت مفاخر و چهره‌های برجسته خدوم حوزه خلیج فارس دنبال می‌شود.

گنجی با اشاره به موضوع مقالات این کنگره، تصریح کرد: در این فرصت حکومت‌های باستانی و تاریخی در روند شکل‌گیری تاریخی جاده ابریشم دریایی، سیر تاریخی نام و هویّت فرهنگی و تاریخی خلیج فارس، سیر تاریخی علل و نتایج مداخلات کشورهای بیگانه در خلیج فارس، پیشینه ی فرهنگی، تاریخی، تجارت و دریانوردی ایرانیان و پیشینه ی تاریخی کشمکش های منطقه خلیج فارس مورد بررسی محققین برتر حوزه تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی قرار می‌گیرد.

دبیر کنگره علمی خلیج فارس ادامه داد: سوابق ارتباطات فرهنگی و تاریخی مردم چهارمحال و بختیاری با سواحل شمالی و جنوبی خلیج فارس، خلیج فارس عامل ایجاد تغییر نگرش‌ها در مقوله فرهنگ ادبی مردم چهارمحال و بختیاری و فرهنگ هزار و یک شب نیز از جمله موضوعات پیشنهادی این دبیرخانه به اساتید است.

گنجی با بیان اینکه به مقالات برگزیده جایزه‌ای معادل نیم سکه بهار آزادی تعلق می‎گیرد، خاطرنشان کرد: دبیرخانه کنگره به آدرس استان چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، تقاطع فارابی و کاشانی، مجتمع غدیر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیرخانه جشنواره مقاله‌نویسی خلیج فارس آثار را تا تاریخ 25 فروردین ماه سال 1392 پذیرش می‌کند.

انتهای پیام/68004/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول