اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش ‌و پرورش سنندج خبر داد

قرار گرفتن 8 هزار دانش‌آموز سنندجی زیرپوشش طرح‌های‌ ملی تربیت‌بدنی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش‌ و پرورش سنندج گفت: 8 هزار و 972 دانش‌آموز ابتدایی ناحیه دو سنندج در سال تحصیلی جاری تحت پوشش طرح‌های ملی تربیت‌بدنی قرار گرفتند.

قرار گرفتن 8 هزار دانش‌آموز سنندجی زیرپوشش طرح‌های‌ ملی تربیت‌بدنی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن عرفانی امروز در نخستین جشنواره طرح‌های ملی تربیت بدنی که در سالن ورزشی استاد پژوهش سنندج برگزار شد، اظهار کرد: رشد و تکامل آینده‌سازان جامعه اسلامی ایران از اهداف متعالی آموزش‌ و پرورش است.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش براساس آموزه‌های دینی و رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره تلاش کرده برنامه‌های مناسبی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تدوین و اجرایی کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری  ورزش را یکی از رکن‌‌های اساسی در آموزش و پرورش عنوان کردند، بیان داشت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه‌های توسعه ورزش در آموزش و پرورش برگزاری طرح‌های ملی تربیت بدنی در شش پایه  ابتدایی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر آموزش ‌و پرورش ناحیه دو سنندج خاطرنشان کرد: طرح‌های ملی تربیت بدنی برای توسعه و ارتقای آمادگی‌بدنی و ایجاد نشاط و شادابی در دانش‌آموزان شکل گرفته است.

عرفانی ارتقای سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان و پیشگیری از فقر حرکتی، آموزش مهارت‌های زندگی و سلامت اجتماعی را از اهداف آموزش‌و پرورش در راستای برگزاری طرح‌های تربیت بدنی ذکر کرد.

وی با تاکید بر توجه به مدارس به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار در جامعه ، اضافه کرد: برای داشتن نسلی قانون‌مند، سالم و پرانرژی باید از دوران کودکی آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در مدارس داده شود.

وی اظهار داشت: گسترش مسابقات ورزشی و ترویج ورزش همگانی و قهرمانی و پرورش و کشف استعدادهای دانش‌آموزان همواره از برنامه‌های آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه دو سنندج افزود: در سال تحصیلی جاری 8 هزار و 972 دانش‌آموز ابتدایی ناحیه دو سنندج تحت پوشش پنج طرح ملی ورزش شامل ژیمناستیک، سباح، طناورز، تنیس‌روی میز و دو و میدانی قرار گرفتند.

عرفانی عنوان کرد: امسال مسابقات ورزشی بین دانش‌آموزان هدف طرح ملی ورزش هم برگزار شده که در این رقابت‌ها 3 هزار و 500 دانش‌آموز شرکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم در این جشنواره تیم‌های برتر ناحیه یک و دو آموزش‌ و پرورش سنندج باهم به رقابت می‌پردازند و تیم‌های برگزیده به مرحله شهرستانی، استانی و سپس ملی راه پیدا می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: با همت و تلاش مربیان ورزشی مدارس ناحیه یک و دو سنندج امیدواریم دانش‌آموزان این شهرستان در مسابقات کشوری حائز رتبه‌های برتر شوند.

انتهای پیام/79003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول