اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

دو برابر تعداد فعلی مدرس تربیت بدنی نیاز است

خبرگزاری فارس: مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ارائه خدمات مطلوب در مدارس تعداد فعلی معلمان تربیت بدنی باید دو برابر شود.

دو برابر تعداد فعلی مدرس تربیت بدنی نیاز است

محسن حلاجی امروز در حاشیه همایش علمی معلمان تربیت بدنی استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در حال حاضر حدود 30 هزار معلم تربیت بدنی در کشور فعالیت می‌کنند، اما به 60 هزار معلم تربیت بدنی نیاز داریم.

مشاور معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: برای دوره‌های ابتدایی به ویژه پایه چهارم، پنجم و ششم، بحث ورزش باید توسط متخصص تربیت بدنی هدایت شود.

حلاجی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور توجه ویژه‌ای به رشد و توسعه تربیت بدنی مدارس کشور دارند.

وی تصریح کرد: با انجام طرح‌های متعدد ورزشی و احداث اماکن و سالن‌های پرشمار نشاط روزافزونی به این درس بازگشته و فضا و تجهیزات خوبی به آن اختصاص یافته است.

این مسئول عنوان کرد: مطابق با سند تحول بنیادین چرخش‌هایی در وضعیت تربیت مدارس پیش‌بینی شده است.

حلاجی اضافه کرد: بنابر سند تحول باید تلاش کرد تا فضای مدرسه از یک فضای آموزشی به یک فضای پرورش، تربیتی و مولد نیروی انسانی تبدیل شود.

مشاور معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: در سند تحول باید درسی را که مدرس می‌دهد مبتنی بر آموزه‌های دینی، پژوهش‌محور و خلاقیت‌مدار باشد و از مقایسه‌های بی‌نتیجه بین دانش‌آموزان خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: مقایسه دانش‌آموزان در هر درسی اعم از تربیت بدنی باید هدفمند باشد و هرگونه آزمونی که برگزار می‌شود با شیوه تربیتی صحیح و برخورد مناسب معلم توام باشد.

به گفته این مسئول، اگر قرار باشد که هیچ مقایسه‌ای انجام نشود پیشرفتی نیز صورت نمی‌گیرد مبنی بر اینکه تلقی معلم منجر به تحقیر و برچسب زدن چاقی و تنبلی به دانش‌آموز نشود.

مشاور معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: مقایسه باید بر مبنای دانش‌آموز با خود وی باشد.

این محقق ورزش بیان داشت: یکی از گرایش‌های آمادگی جسمانی خود ارزشیابی دانش‌آموز است و گاهی نیز معلم نتایج آزمون‌ها را ثبت کرده و با نرم‌های هنجاری تعیین شده بر اساس محیط بومی، ژنتیک و مشخصات فردی مقایسه می‌کند.

وی تصریح کرد: در ایران منبع «ایفرد» سازمان ملی تربیت بدنی، تندرستی و حرکات ریتمیک آمریکا برای تعیین نرم‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد که استقامت، سرعت، قدرت و انعطاف‌پذیری دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

به گفته این مسئول، آزمون ایفرد بر خلاف آزمون‌های پیشین که بر آمادگی جسمانی برای شرکت در رقابت‌ها و مسابقات ورزشی تاکید داشت، بر جنبه‌های سلامتی و تندرستی متمرکز شده است.

حلاجی تصریح کرد: ما امروز قادر هستیم که تست‌های پیچیده‌تری را طراحی کنیم، اما باید تمام دانش‌آموزان امکان یادگیری آن را داشته باشند و وسیله و تجهیزات بسیاری نیاز نباشد تا در سراسر کشور قابلیت ارائه داشته باشد.

وی ادامه داد: رویکرد به درس تربیت بدنی رویکردی تنها مبتنی بر آمادگی جسمانی نیست و رویکرد عاطفی و اجتماعی به این درس مهم‌تر است.

مشاور معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد بازی شامل شادی و خنده و رویکرد تعلیم و تربیت ورزشی که بر اساس گروه‌بندی و مسابقات بین‌کلاسی و درون‌مدرسه‌ای فصلی نیز در تربیت بدنی بسیار کاربرد دارد.

حلاجی اذعان داشت: سبک‌های مختلفی برای ایجاد آمادگی جسمانی وجود دارد که می‌توان در هر استانی آن را با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در معلمان تربیت بدنی ترویج کرد.

انتهای پیام/2448/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول