اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فنی راه و شهرسازی مازندران خبر داد

آغاز اجرای عملیات ریزپهنه‌بندی زمین‌لرزه در ساری

خبرگزاری فارس: مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از آغاز اجرای عملیات ریزپهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه در شهر ساری با اعتبار 9 هزار و 900 میلیون ریال خبر داد.

آغاز اجرای عملیات ریزپهنه‌بندی زمین‌لرزه در ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سیدمحمد محمدی‌تاکامی اظهار داشت: از آنجا که مازندران بر روی کمربند زلزله‌خیزی قرار داشته و گسل‌های خزر و البرز از مجاورت آن می‌گذرد پس باید مطالعات جدی و دقیقی بر روی زمین و جنس خاک، لرزه‌خیزی و تحلیل خطر زلزله با استفاده از مطالعات ژئوتکنیک انجام داد.

وی افزود: مسائل ژئوفیزیک و مایکروترمرها پیش از بروز زلزله و آسیب‌پذیری ساختمان‌های شهری و شریان‌های حیاتی از قبیل خیابان‌ها، پل‌ها و ساختمان‌های امدادرسان مورد مطالعه قرار گیرد.

مدیر فنی راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه تهیه سناریوهای امداد و نجات قبل از وقوع بلاهای طبیعی امری مهم و ضروری است، اظهار داشت: عملیات اجرایی ریزپهنه‌بندی لرزه‌ای پروژه‌ای است که این موارد در آن بررسی شده و خروجی آن برای مهندسان، شهرداری، شهرسازان و نیز دستگاه‌های آب، برق و گاز قابل استفاده است.

وی از آغاز اجرای این عملیات در مرکز استان اشاره کرد و افزود: با توجه به همکاری و تعامل شهرداری ساری و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان مطالعات این عملیات در مساحتی به وسعت 40 کیلومتر مربع و با اعتبار 9 هزار و 900 میلیون ریال در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی مازندران در ادامه به شهرهایی که این عملیات در آنها در حال اجرا است اشاره کرد و اظهار داشت: رامسر و بابل نیز از جمله شهرهایی هستند که قرارداد مطالعات اجرای ریزپهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه آنها منعقد و در حال اجرا است.

محمدی‌تاکامی افزود: این اداره کل آمادگی دارد که در صورت اعلام آمادگی سایر شهرداری‌های استان این عملیات را در شهرهای دیگر مازندران به اجرا درآورد.

وی در پایان اذعان داشت: این پروژه در نهمین جلسه کارگروه زلزله و لغزش لایه‌های زمین استان مازندران تحویل پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله شد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول