اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

شادی کودکانه دانش‌آموزان، بزرگ‌ترین اجر دنیوی خیران مدرسه ساز است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خیران مدرسه‌ساز، از قدردانی مادی و زبانی اطرافیان بی‌نیاز هستند؛ با این حال، این شادی و محبت صادقانه کودکان است که بزرگ‌ترین اجر دنیوی خیران را رقم می‌زند.

شادی کودکانه دانش‌آموزان، بزرگ‌ترین اجر دنیوی خیران مدرسه ساز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح آموزشگاه زنده یاد «غلامرضا مردانی» خاطرنشان کرد: برادران مردانی آذر در حالی که حق استفاده دلخواه از ثروت خود را داشتند، اهتمام خود را معطوف به رفع نیازهای آموزشی کشور کردند.

وی افزود: خیران مدرسه‌ساز، از قدردانی مادی و زبانی اطرافیان بی‌نیاز هستند؛ با این حال، این شادی و محبت صادقانه کودکان است که بزرگترین اجر دنیوی برادران «مردانی» را رقم می‌زند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در کنار اقدام ارزشمند خیران مدرسه ساز، این وظیفه مسئولان است که زمینه‌سازی و ایجاد شرایط و بسترهای لازم را برای تسهیل هر چه بیشتر مدرسه سازی، در دستور کار خود قرار دهند.

بیگی با اشاره به مشارکت چشمگیر خیران مدرسه‌ساز در مقایسه با خیران سایر حوزه‌های اجتماعی گفت: طبق آمار احصا شده، مشارکت خیران در امر مدرسه سازی، در کشورمان، بیشتر از فعالیت سایر حوزه‌های خیریه و عام المنفعه بوده و این امر نشان دهنده روحیه علم جویی و دانش پروری کشور دارد.

علیرضابیگی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشور در حوزه‌های دانش بنیان گفت: همت و جدیت خیرین مدرسه‌ساز، ریشه در باورهایی دارد که تحصیل دانش را جهاد در راستای استقلال علمی کشور می‌داند.

وی افزود: همین روحیه حقیقت جو و متعالی است که در سطوح بالاتر، دانشمندانی را تربیت می‌کند که جایگاه منحصر آنان، خشم دشمن را بر می‌انگیزد.

استاندار اذربایجان شرقی تحصیل علم را کلید مهم توسعه کشور خواند و اظهار داشت: نظام سلطه با استیصال تمام و با اطمینان از توان علمی و فنی دانشمندان کشورمان، در صدد حذف فیزیکی چهره‌های علمی کشور برآمده است.

علیرضابیگی گفت: دشمن می‌داند که در صورت استقلال علمی کشورمان و صدور آن به سایر کشورها، منافع مادی‌اش، به خطر خواهد افتاد؛ از این رو با ایجاد محدودیت‌های علمی درصدد تضعیف روحیه علمی نخبگان جامعه بر آمده است.

وی در عین تاکید کرد: جهاد علمی کشور متضمن آینده‌ای است که مسیر نیل به دستاوردهای چشمگیر اقتصادی و صنعتی را ترسیم می‌کند. 

گفتنی است، با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی یک پروژه آموزشی در شهرستان تبریز به بهره‌برداری رسید.

آموزشگاه ابتدایی دخترانه زنده یاد مهندس غلامرضا مردانی آذری با 18 کلاس درس، با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

این مرکز آموزشی با زیربنای آموزشی سه هزار و 200 مترمربع و اعتبار 20 میلیارد ریال احداث شده و تمام هزینه احداث آن، توسط بنیاد خیریه زهرا مردانی آذر، تامین شده است.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی، کلنگ احداث آموزشگاه راهنمایی تحصیلی زنده یاد مهندس غلامرضا مردانی آذری بر زمین زده شد. این مرکز آموزشی نیز با 18 کلاس درس، با زیربنای 2500 مترمربع در نظر گرفته شده و با تخصیص اعتبار 30 میلیارد ریال از سوی توسط بنیاد خیریه زهرا مردانی آذر، در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول