اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صدها اسیر فلسطینی دست به اعتصاب غذا زدند

خبرگزاری فارس: صدها اسیر فلسطینی در زندان های اشغالگر اسرائیلی از امروز اعتصاب غذا کردند.

صدها اسیر فلسطینی دست به اعتصاب غذا زدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از غزه، صدها اسیر فلسطینی به منظور اعلام همبستگی با همقطاران خود به ویژه سامر العیساوی از امروز اعتصاب غذای خود را آغاز کردند.

رأفت حمدونه مدیر مرکز مطالعات اسیران فلسطینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری اظهار داشت: اعتصاب غذای صدها اسیر فلسطینی در زندان های «رامون»، «نفحة» و «بئر السبع» که از امروز آغاز شده است، هشداری به مقامات اسرائیلی در مورد عاقبت ادامه سیاست بی توجهی به اسیران به ویژه عدم تامین امکانات بهداشتی و پزشکی برای آنان است.

وی با اشاره به وخامت وضعیت «مسیرة حمدیة» از اسیران فلسطینی تصریح کرد: مسئولان اسرائیلی با نادیده گرفتن حقوق بهداشتی و پزشکی اسیران در تلاش برای سرکوب آنان هستند و همین سیاست، اخیرا منجر به شهادت عرفات جرادات شد.

حمدونه گفت: تمام اسیران فلسطینی از یکشنبه آینده در اقدامی تاکتیکی دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

وی افزود: سال 2012 سخت ترین سال برای اسیران فلسطینی بود به ویژه اینکه اشغالگران اسرائیلی کوشیدند پیروزی اسیران در تمام زندان ها  پس از 28 روز اعتصاب غذا را ناچیز نشان دهند.

این در حالی است که اسرائیل بیش از چهار هزار و 800 فلسطینی از جمله 250 بازداشت شده اداری را در 21بازداشتگاه اسیر کرده است و از بین آنان، هشت اسیر فلسطینی همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه داده و در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول