اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان:

180 هزار واحد مسکونی در اصفهان ایمن‌سازی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در راستای طرح جامعه ایمن‌شهر بیش از 180 هزار واحد مسکونی در استان ایمن‌سازی شدند.

180 هزار واحد مسکونی در اصفهان ایمن‌سازی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه فروش در نخستین همایش جامعه ایمن شهر اصفهان هدف از اجرای طرح مقاوم‌سازی ساختمان‌ها را سلامت محیط کار و خانه، حمایت‌های روانی و ایمنی، بهداشت در محیط کار و خانه و مدیریت حوادث دانست و اظهار کرد: سازمان ملل با صنعتی شدن کشورها مواردی را از حوادث طبیعی و غیر‌طبیعی به انسان‌ها هشدار داده است که رعایت نکردن آنها سبب آسیب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وقوع حوادث طبیعی اجتناب‌ناپذیر است، افزود: برای این منظور پروتکل و کنوانسیونی شکل گرفت که فناوری آن به نحوی است که طی 72 ساعت اطلاعات جهانی را به روز می‌کند.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: علاوه بر حوادث طبیعی یکسری از حوادث انسان‌ساز نیز وجود دارد که نمونه آن بیش از 20 هزار نفر کشته در ایران و بیش از یک میلیون نفر کشته در جهان در حوادث رانندگی است.

وی با اشاره به طرح‌های ایمنی ادامه داد: هشتم آذرماه سال جاری بیش از 900 دانش‌آموز و 50 هزار کودک پناه‌گیری در مقابل زلزله را آموزش دیدند.

شیشه‌فروش همچنین به تسهیلات 5 تا 12 میلیونی ارائه شده به روستاها برای ایمن‌سازی منازل اشاره کرد و گفت: 180 هزار واحد مسکونی تا‌کنون مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه‌ ایمن جامعه‌ای است که مردم آن در امان باشند، افزود: ما برای اجرای طرح جامع ایمن و سالم با محوریت فرمانداری، جلساتی را برگزار کرده‌ایم.

مدیر‌کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه در اصفهان 8 هزار واحد صنعتی و 80 شهرک صنعتی وجود دارد، گفت: در 100 سال گذشته در استان اصفهان اتفاق خاصی روی نداده، به همین علت شهر ایمن نام گرفته است.

وی افزود: اصفهان جانشین تهران در مدیریت بحران است و در خصوص استقرار نظام جمع‌آوری اطلاعات و کار‌گروه‌ها درباره اطلاعات پایه مستند‌سازی، پژوهش و تحقیق می‌کند.

شیشه‌فروش با اشاره به آلودگی هوای اصفهان اظهار کرد: مرکز تحقیقات و پژوهش اصفهان در دو سال گذشته با مطالعاتی که بر روی آلودگی هوا داشته نتایج خوبی به دست آورده است.

وی خارج شدن خودروهای فرسوده، انجام طرح‌های ترافیکی و خارج کردن صنایع از محدوده شهر تا شعاع 50 کیلومتری را از جمله موارد کاهش آلودگی و نتایج کارگروه‌ها برشمرد.

مدیر‌کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان به طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اشاره کرد و افزود: آمارهای گرافیکی محیط  زیست نشان می‌دهد تعطیلی پنجشنبه‌ها در کاهش آلودگی‌ها مؤثر بوده است.

وی همچنین از تبیین نظام ارزیابی خبر داد و گفت: استانداری‌ و فرمانداری‌ها برای اجرای این طرح‌ها آماده هستند و می‌توانند برای افزایش سطح ایمنی در استان مفید واقع شوند.

انتهای پیام/63012/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول