اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پارک شهید رجایی اصفهان

کمپینگ مردمی بیماری مزمن کلیوی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در 24 اسفندماه کمپینگ مردمی به منظور آشنایی مردم با بیماری مزمن کلیه و شناسایی بیماران در پارک شهید رجایی اصفهان برپا می‌شود.

کمپینگ مردمی بیماری مزمن کلیوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دیانا طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای سومین سال متوالی این مرکز تحقیقاتی، مسئولیت برپایی کمپینگ مردمی بیماری مزمن کلیوی را بر عهده گرفته که در این سال‌ها شعارهای «با حفاظت از کلیه قلب خود را نجات دهید»، «اهدا کلیه دریافت زندگی» و «قطع آسیب حاد کلیه» از سوی سازمان جهانی بهداشت انتخاب و برگزیده شد.

وی  بیان کرد: در سال 2006 روز جهانی کلیه در سطح دنیا انتخاب و مراسم‌هایی به این عنوان برپا می‌شد که اصفهان برای نخستین بار در کشور همراه با دنیا از سال 89 اقدام به گرامیداشت این روز کرده است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته کمپینگ مردمی بیماری مزمن کلیوی را از حالت متمرکز در اصفهان درآورده و به شکل اقماری در سه پایگاه نجف‌آباد، خمینی‌شهر و شاهین شهر هم این کمپینگ برپا می‌شود.

وی از انجام مشاوره‌های پزشکی توسط متخصصان و فوق تخصصان کلیه، اندازه‌گیری قد، فشارخون و وزن سه عامل فاکتور شناسایی افراد در معرض خطر بیماری‌های کلیوی به صورت رایگان از مراجعه‌کنندگان اندازه‌گیری می‌شود، ادامه داد: این طرح با همکاری پرستاران، دانشجویان پزشکی، خیریه حضرت ابوالفضل، بسیج پزشکی بیمارستان الزهرا (س) و معاونت پژوهشی و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام می‌گیرد.

طاهری گفت: روز 24 اسفندماه از ساعت 8 صبح تا 16 متخصصان و فوق تخصصان کلیه از عامه مردم معاینه رایگان انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: طبق تحقیقات انجام گرفته در سطح دنیا، بیماری کلیه بیشتر در مردان قابل مشاهده است.

انتهای پیام/63003/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول