اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی مشهد خبر داد

افزایش 36 درصدی تماس‌های مردمی با 110/ کاهش 26 درصدی جرائم خاص و خشن در سال جاری

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی مشهد از افزایش 36 درصدی تماس‌ مردمی با 110 خبر داد و گفت: این افزایش نشان‌دهنده اعتماد مردم به نیروی انتظامی بوده و در راستای این تعامل شاهد کاهش 26 درصدی جرائم خاص و خشن در سال جاری در مشهد هستیم.

افزایش 36 درصدی تماس‌های مردمی با 110/ کاهش 26 درصدی جرائم خاص و خشن در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احد کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح منطقه‌ای ارتقاء امنیت اجتماعی یکی از طرح‌های مهم در مسیر ارتقاء امنیت تلقی می‌شود.

وی افزود: در سال جاری، 3900 طرح منطقه‌ای ارتقاء امنیت اجتماعی داشته‌ و در اجرای این طرح 95 هزار مظنون را در واحدهای مختلف دستگیر کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی مشهد با ابراز خرسندی از افزایش اعتماد مردم نسبت به نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: افزایش چشم‌گیر تعداد تماس‌های مردم با 110، مبین این مسئله است که بحث اعتمادسازی مردم نسبت به نیروی انتظامی بیشتر و بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در سال 90 تعداد کل تماس‌های مردمی با 110، 739 هزار و 952 تماس بوده که این رقم در سال جاری با افزایش 36درصدی به 997 هزار و 834 تماس رسیده است.

کریمی از افزایش هفت هزار و 531 تماس عملیاتی و اعزام واحد گشتی در سال جاری خبر داد و یادآور شد: تماس‌های مردمی برای اعزام واحد گشتی پلیس در سال گذشته 85 هزار و 27 مورد بوده که این رقم در سال جاری به 92 هزار و 558 تماس رسیده است.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: در حوزه تماس‌های ارشادی، سال گذشته 20 هزار و 461 تماس داشته‌ایم و این رقم در سال 91 به 20 هزار و 987 تماس رسیده است.

کریمی از افزایش خطوط 110 برای تسریع در اعزام واحدهای گشتی و ارتقاء خدمت‌رسانی به مردم خبر داد و اذعان داشت: هم‌چنین به دنبال اقدامات صورت گرفته در طرح پاکسازی مواد مخدر، ‌مرحله نخست این طرح با موفقیت انجام و تعداد زیادی از معتادان در این طرح دستگیر و روانه کمپ شدند؛ قابل ذکر است که مرحله دوم طرح پاکسازی معتادان از سطح شهر در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد.

وی با ابراز خرسندی از کاهش 26 درصدی جرائم خشن و به عنف سال جاری در مشهد، تاکید کرد: سرقت‌های مسلحانه به ویژه در طلافروشی‌های سطح شهر در سال جاری به حداقل ممکن رسیده است.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: در سال جاری هشت هزار و 663 توزیع‌کننده مواد مخدر و یک تن و 450 کیلوگرم مواد مخدر از آنان کشف و دستگیر شده‌اند.

کریمی با اشاره به توقیف 31 هزار و 980 مورد موتورسیکلت در سال جاری گفت: در سال جاری 31 هزار و 980 موتورسیکلت توقیف و نسبت به تخلف آنان اعمال قانون صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بواسطه تماس‌های مردمی در سال جاری 105 تن اراذل و اوباش در سطح شهر مشهد دستگیر شده‌اند، یادآور شد: در مشارکت نیروهای مردمی با نیروی انتظامی تعداد قابل توجهی از اراذل و اوباش در سطح شهر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: طرح پاکسازی اطراف حرم مطهر رضوی در هفته یک بار به صورت گسترده با همکاری فرمانده انتظامی ثامن صورت می‌گیرد.

کریمی اذعان داشت: تجمعات صنفی و غیرقانونی در سال جاری در شهر مشهد بدون حتی یک مورد درگیری انجام شده است.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: مشهد در کمیسیون امنیت ملی در زمره کلان‌شهرهایی همراه با سرقت مسلحانه جای نگرفته است و این برای مشهدالرضا توفیقی بزرگ به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/70023/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول