اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان خواستار شد

مشارکت همه ارگان‌های اجرایی خوزستان در روز نظافت عمومی

خبرگزاری فارس: مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان خواستار مشارکت همه ارگان‌های اجرایی استان در 23 اسفندماه، روز نظافت عمومی شد.

مشارکت همه ارگان‌های اجرایی خوزستان در روز نظافت عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهران معلم در نشست خبری به مناسبت 23 اسفندماه، روز پاکسازی و نظافت عمومی اظهار کرد: به منظور ارزیابی عملکرد شهرستان‌های خوزستان 27 گروه ارزیاب در روز نظافت عمومی به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی افزود: هدف از نامگذاری روز 23 اسفند به نام روز پاکسازی عمومی این بوده که مشارکت مردم در اجرای این طرح بالا برود.

*ایجاد مشارکت عمومی برای حفظ پاکیزگی

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان خوزستان تصریح کرد: یکی از محورهایی که برای روز پاکسازی مطرح شد مشارکت دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که در روز پاکسازی عمومی همه چیز باید تمیز باشد، گفت: البته این‌گونه نیست و این روز یک برنامه نمادین است، به عنوان مثال دفع و سامان‌دهی پسماند عفونی در این روز مدنظر ما نیست.

معلم در ادامه به بیان برخی از اهداف برگزاری روز نظافت عمومی پرداخت و افزود: هدف اصلی از برگزاری این روز، ایجاد مشارکت عمومی برای حفظ پاکیزگی شهر و برنامه‌ریزی برای حضور همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی استان، در این برنامه بوده است.

*فرهنگ‌سازی در بدنه صنوف

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از محورهایی که در این روز بر آن تاکید شده، شرکت دانش‌آموزان در پاکسازی عمومی است که این یکی از انتظارات اصلی در دستور کار است.

وی هدف دیگر برگزاری این روز را مشارکت بازاریان و اصناف عنوان کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در بدنه صنوف و مشتریانی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند، بسیار مهم است که در این زمینه با اتحادیه‌ها و مجامع رایزنی‌هایی شده است.

معلم مشارکت داوطلبان بسیج را یکی دیگر از برنامه‌های روز نظافت و پاکسازی عمومی اعلام کرد و گفت: با توجه به این‌که این برنامه فراگیر است و شامل همه دستگاه‌های اجرایی است، نمی‌توان روز خاصی را برای آن در نظر گرفت.

*نظافت عمومی در روستاها

وی یادآور شد: با وجود این‌که کارهای زیادی انجام می‌شود که برنامه در یک روز مناسب اجرا شود ولی گاهی پیش آمدهایی مانند پدیده ریزگردها در برگزاری این روز خلل ایجاد می‌کنند.

این مقام مسئول در مرکز بهداشت استان خوزستان با تاکید بر لزوم نخاله‌برداری حاشیه جاده‌ها، عنوان کرد: ادارات راه و شهرسازی مشارکت خوبی در برگزاری روز نظافت عمومی داشته‌اند که با نصب پلاکارد و توزیع کیسه‌های زباله در مسیرهای بین شهری اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: دهیاری‌ها توجیه شده‌اند که باید با استفاده از مردم، چهره روستاها را زیبا کنند و نظافت عمومی در همه روستاها انجام شود.

معلم از اعزام 27 گروه ارزیاب در روز نظافت عمومی به شهرستان‌های استان خوزستان خبر داد و گفت: گروه‌های ارزیاب شامل کارشناس بهداشت، کارشناس امور شهری و روستایی امور اجتماعی استانداری، سازمان محیط زیست، دامپزشکی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و بازرسی استانداری است.

انتهای پیام/72010/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول