اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای تفاهمنامه سه‌جانبه

زندانیان فارس درختکاری می‌کنند

خبرگزاری فارس: با امضای تفاهمنامه همکاری بین اداره کل زندان‌ها، بنیاد تعاون زندانیان و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری فارس زندانیان این استان، به درختکاری می‌پردازند.

زندانیان فارس درختکاری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، در راستای طرح ملی نهضت سبز و سایر فعالیت‌های مرتبط در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری با بهره‌گیری از نیروهای انسانی زندانیان، امکانات و پتانسیل‌های موجود زندان‌ها تفاهمنامه همکاری بین اداره کل زندان‌ها، بنیاد تعاون زندانیان و اداره کل منابع طبیعی فارس منعقد شد.

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان این مطلب گفت: ایجاد اشتغال مولد و کمک به کسب درآمد زندانیان در دوران تحمل کیفر و کاهش بزهکاری و جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم از اهداف مهم این تفاهم‌نامه همکاری است.

موسی احمدی افزود: توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در این استان با استفاده از نیروهای انسانی موجود در زندان‌ها، ترویج فرهنگ منابع طبیعی، زیباسازی محیط و کاهش آلودگی هوای محیط زیست، صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها از دیگر اهداف سازمان زندان‌ها در اجرای این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به زمینه‌های همکاری در اجرای تفاهم‌نامه منعقده تصریح کرد: ایجاد زمینه مشارکت اداره کل زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان فارس به منظور احیای اراضی منابع طبیعی، تولید نهال و توسعه درختکاری و فضای سبز و... استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل‌های موجود در اداره کل منابع طبیعی و اداره کل زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان در راستای ایجاد اشتغال مولد برای زندانیان از جمله زمینه‌های همکاری است.

احمدی همچنین به تعهدات اداره کل زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان اشاره کرد و ابراز داشت: اداره کل زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان متعهد شده‌اند زمین، آب، برق و نیروی انسانی مورد نیاز به منظور احداث نهالستان تأمین کنند و به منظور اجرای طرح‌های کاشت نهال، حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع نیرو در اختیار منابع طبیعی این استان قرار دهند.

وی ادامه داد: زندانیان طبق مقررات جاری توسط زندان و با نظارت کامل به محل کار اعزام و پس از اتمام ساعات کار مجدد عودت داده می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های فارس خاطرنشان کرد: فراهم کردن بستر مناسب به منظور اشتغال زندانیان پس از آزادی در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی و نظارت مستمر بر نحوه کار آنان توسط کارشناسان اداره کل و بنیاد تعاون زندانیان از دیگر تعهدات همکاری دوجانبه است.

این مسئول همچنین با اشاره به تعهدات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اضافه کرد: فراهم کردن زمینه لازم برای استفاده از قابلیت‌ها و نیروی انسانی موجود در زندان‌های استان فارس به منظور ایجاد اشتغال برای آنان، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی و تهیه طرح نهالستان، تهیه کتابچه نحوه احداث نهالستان به صورت علمی و فنی، همکاری در تأمین بذر و گلدان و نظارت بر مراحل احداث نهالستان از جمله مواردی است که اداره منابع طبیعی متعهد شده در این زمینه با اداره کل زندان‌ها همکاری کند.

تفاهمنامه منعقده بین اداره کل زندان‌ها، بنیاد تعاون زندانیان و اداره کل منابع طبیعی فارس با همکاری واحد اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های فارس انجام شده است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول