اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مهمانانی از 5 کشور جهان

همایش بین‌المللی «بوشهر، بصره و مسقط» آغاز شد

خبرگزاری فارس: همایش بین‌المللی «بوشهر، بصره و مسقط مناسبات تاریخی ـ اجتماعی» صبح امروز با حضور مهمانانی از 5 کشور جهان در دانشگاه خلیج فارس بوشهر آغاز شد.

همایش بین‌المللی «بوشهر، بصره و مسقط» آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، این همایش صبح امروز با حضور مسئولان استان بوشهر از جمله امام جمعه و معاون سیاسی استاندار بوشهر آغاز و پیام وزیر خارجه به این همایش هم قرائت شد.

در این همایش دو روزه نقش تاریخی مراودات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در ساخت دنیای معاصر، ظرفیت‌های بازمانده از بستر تبادلات تاریخی مسیر دریایی بوشهر، بصره، مسقط، ظرفیت‌های بازمانده از بستر تبادلات تاریخی مسیر دریای بوشهر، بصره، مسقط و بررسی پیش نویس سند پایانی ضرورت شکل‌گیری اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی جنوب غرب آسیا مورد بحث قرار می‌گیرد.

بازدیدهای مختلفی هم در این همایش دو روزه برای مهمانان در نظر گرفته شده که شامل بازدید از جزیره خارک، بندر دلوار، موزه سبزآباد و بافت قدیم بوشهر است.

سخنرانی‌های علمی سمینار بین المللی «بوشهر، بصره و مسقط مناسبات تاریخی - اجتماعی» دقایقی پس از اتمام برنامه افتتاحیه در همین سالن با محوریت «نقش تاریخی مراودات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در ساخت دنیای معاصر ما» انجام خواهد شد و سپس فردا صبح در دو بخش فارسی و عربی ادامه پیدا می‌کنند.

محور سخنرانی‌های علمی فردا «ظرفیت‌های بازمانده از بستر تبادلات تاریخی مسیر دریایی بوشهر، بصره و مسقط» خواهد بود. 

در این فرصت پیش نویس سند پایانی همایش آماده شده و پس از بررسی و واکاوی در جلسه نهایی که فردا ظهر برگزار می‌شود به عنوان سند «موافقت تشکیل اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی جنوب غرب آسیا» به تصویب و تایید شرکت کنندگان خواهد رسید.

محورهای این سند شامل«هدایت و برنامه ریزی سلسله نشست‌های آتی، تلاش به منظور همگرا کردن اولویت‌های تحقیقاتی و انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، انجام پایان نامه‌های دانشجویی مشترک در زمینه‌های مختلف و از جمله حوزه‌های فرهنگی، دریایی، محیط زیست، کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی در قالب تبادل استاد و دانشجو، امکان به اشتراک گذاری امکانات علمی و پژوهشی، تلاش به منظور ثبت و ارتقاء مجلات علمی مشترک و ...» هستند.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول