اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر واحد عکس حوزه هنری بوشهر خبر داد

راه‌اندازی کانون عکس هنرجویان استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر واحد عکس حوزه هنری بوشهر گفت: سال آینده کانون عکس هنرجویان با حمایت حوزه هنری بوشهر راه اندازی می‌شود و با این اقدام انسجام بین هنرجویان حفظ می‌شود.

راه‌اندازی کانون عکس هنرجویان استان بوشهر

محسن کیانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر در پاسخ به سوالی در مورد اینکه دیدن یک عکس چه تاثیری بر عکاس دارد؟ اظهار داشت: دیدن عکس باعث دید او نسبت به اطراف خود خواهد شد و دریچه‌ی تازه در رشد و شکوفایی او می تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک عکس شروع یک داستان و پایان داستان است، گفت: در یک عکس سه نگاه وجود دارد اول نگاه خود عکاس به سوژه‌ای که عکس می‌گیرد، دوم نگاه مخاطب به عکس و سوم نگاه درونی به عکس (که چه اتفاقی در پشت عکس وجود دارد).

عکاس باید از خودگذشتگی داشته باشد

کیانپور یادآور شد؛ تنها آموزش عکاسی و عکس گرفتن ملاک نیست بلکه باید آثار عکاسان دیگر را نیز ببینید که باعث رشد و شکوفایی هنرمند در عکاسی، می‌شود که یک عکس رابطه میان عکاس و خالق او است.

کیانپور با تاکید بر اینکه یک عکاس باید فداکار باشد خاطرنشان کرد: هر جوانی که می‌خواهد عکاس شود و حاضر به هر نوع فداکاری و از خود گذشتگی نداشته باشد عکاس نخواهد شد.

وی در ادامه افزود:‌ جوان هنرمند باید از تجربه اساتید استفاده کرده و در کارگاه‌های عکاسی حضور داشته باشد و از تقلید آثار دیگران پرهیز کند و باید روی پای خودش بایستد.

مسئول واحد عکس حوزه هنری بوشهر اظهار داشت:‌ حوزه هنری در حدود پنج سال است که کلاس‌های آموزش عکاسی را به طور مستمر برگزار می‌کند و توانسته هنرجویان با استعداد را کشف و به جامعه معرفی کند.

وی افزود:‌ حوزه هنری تاکنون توانسته است حمایت‌هایی مادی و معنوی از هنرجویانی که در حوزه هنری آموزش دیده‌اند انجام دهد.

کیانپور اشاره کرد: ‌این حمایت‌ها باعث شده که هنرجویان حوزه هنری در سطح استانی، ملی، بین المللی افتخارات چشمگیری برای جامعه هنری کسب کنند.

کانون عکس هنرجویان در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

عکاس برجسته بوشهری در ادامه بیان داشت: ‌روبان سلطنتی انگلستان توسط «زهرا حاجب» و جایزه ویژه بلورین دبیر جشنواره هند، از افتخاراتی است که هنرمندان حوزه هنری کسب کردند ضمن اینکه حسین حیدرپور و دیگر عکاسان نیز در جشنواره‌های کشوری و بین المللی موفق به دریافت جایزه‌های متعددی شدند.

کیانپور یادآور شد:‌ عکاسان به نحوی توانسته‌اند معرف فرهنگ و هنر استان بوشهر باشند که حوزه هنری نیز از هیچ کوششی برای ارتقاء فرهنگ و هنر دریغ نکرده است.

مسئول واحد عکس حوزه هنری بوشهر گفت:‌ در سال آینده حمایت عکاسان و هنرجویان را در برنامه کاری خود داریم، بر همین اساس کانون عکس هنرجویان با حمایت حوزه هنری بوشهر راه‌اندازی می‌شود و با این اقدام می‌توانیم یک انسجام بین هنرجویان داشته باشیم.

بوشهر ظرفیت میزبانی جشنواره‌های بزرگ عکس را دارد

وی بیان کرد: جشنواره بین المللی عکس خیام در نیشابور برگزار شد که در بخش آزاد یک اثر و در بخش طبیعت نیز یک عکس و در مجموعه دو عکس در نمایشگاه بین المللی خیام راه یافت.

مسئول واحد عکس حوزه هنری اظهار داشت: در این جشنواره حدود دو هزار و 500 عکاس از 76 کشور حضور داشتند که مجموعاً آثار ارسالی به جشنواره خیام 15 هزار و 250 قطعه عکس بود. که حدود 400 قطعه عکس توسط هیئت داوران که مورد تایید فدراسیون جهانی فیاپ بودند داوری شده و به نمایشگاه راه یافتند.

وی در خصوص سوالی مبنی بر اینکه آیا بوشهر شرایط میزبانی برای جشنواره بین المللی عکس را دارد. بیان داشت: استان بوشهر پتانسیل‌های زیادی با تاریخ 5000 ساله دارد، جنگل حرا بهترین طبیعت بکر گردشگری و جزیره خارک بیشترین صادرات نفت وهمچنین منطقه گاز کنگان را دارا است.

کیانپور گفت: اگر یک جشنواره بین المللی در نیشابور برگزار می‌شود بخاطر شخصیت جهانی خیام است که ایشان، در زمینه تاریخ، پزشکی، ستاره شناسی و تقویم اعتبار جهانی دارد که با توجه بنام خیام، 76 کشور در این جشنواره حضور داشتند، ما هم می‌توانیم از موقعیت‌های جغرافیایی و اقلیمی استانمان استفاده کنیم و نام بوشهر را با هنر عکاسی به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام/66006/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول