اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان خبر داد

کسب رتبه دوم جشنواره عکاسی نجوم توسط دانش‌آموز تویسرکانی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش تویسرکان از کسب رتبه دوم عکاسی نجوم توسط دانش‌‌آموز تویسرکانی در سومین جشنواره ملی «سفر به فضا» در ایلام خبر داد.

کسب رتبه دوم جشنواره عکاسی نجوم توسط دانش‌آموز تویسرکانی

علی بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: جشنواره ملی «سفر در فضا» امسال در ایلام برای سومین سال متوالی برگزار شد.

وی تقویت روحیه خداشناسی و ایجاد حس میل به شناخت آفریده‌ها، تقویت استعدادهای ادبی در بحث نویسندگی داستان‌های علمی ـ تخیلی و نمایش‌‌نامه، چاپ و نشر مجموعه داستان‌های علمی با محوریت نجوم به منظور دسترسی علاقه‌مندان به منابع نجومی را از اهداف محوری این جشنواره معرفی کرد.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان عنوان کرد: این جشنواره در دو بخش کودک و نوجوان و در رده سنی شش تا 17 سال در سه آیتم داستان کوتاه و نمایش‌نامه با موضوع نجوم و فضا و عکاسی نجوم در ایلام برگزار شد.

وی تصریح کرد: در بخش عکاسی نجوم،  موضوع آسمان و شب در قالب طبیعت شب و اجرام آسمانی به رقابت گذاشته شد.

بیات با اشاره به موفقیت‌ها و رشد روزافزون پژوهش‌سرای رضی تویسرکان ادامه داد: دانش‌آموزان فاطمه فرزام و علی احمدبگی از فعالان انجمن نجوم در بخش عکاسی نجوم سومین جشنواره ملی «سفر به فضا » شرکت کردند. 

وی تصریح کرد: این دو دانش‌آموز با سابقه سه سال عضویت در انجمن نجوم پژوهش‌سرای رضی تویسرکان با هدف حضور و کسب موفقیت در این جشنواره با همت و راهنمایی صالحی کارشناس نجوم و پژوهشگری و اعضای دانش‌آموزان انجمن نجوم پژوهشسرا با ارسال مجموعه عکس به جشنواره وارد شدند.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان افزود: در این رقابت، دانش‌آموزان از سراسر کشور شرکت داشتند که دانش‌آموز تویسرکانی علی‌ احمدبگی با تلاش وافر و نبوغ خلاقیت، در بخش عکاسی نجوم رتبه دوم کشوری سومین جشنواره ملی «سفر به فضا» در ایلام را از آن خود کرد.

بیات با اشاره به شرکت دانش‌آموزان این پژوهشسرا در بخش داستان کوتاه جشنواره، گفت: امیرمحمد عبداللهی با اثر «گوگال(سوسک باستانی)»، فاطمه عبداللهی «حسنی سر به هوا» و فرهاد فرخی «کوچ به آندرو ‌مدا» در بخش داستان کوتاه با موضوع فضا و نجوم سومین جشنواره ملی «سفر به فضا» حضور یافتند اما به علت زیاد بودن حجم داستان هیچ‌یک از آثار حائز رتبه نشدند.

گفتنی است، سومین جشنواره ملی «سفر به فضا» با مشارکت آموزش و پرورش، ورزش و امور جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن منجمان جوان در ایلام برگزار شد.

انتهای پیام/89010/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول