اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان:

نیازمند حمایت خیران از فن‌آفرینی هستیم / حضور 300 شرکت در شهرک علمی تحقیقاتی

خبرگزاری فارس: رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به حضور 300 شرکت در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: نیازمند حمایت خیران از فن‌آفرینی هستیم چرا که دیگر قادر به جذب افراد نخبه با اعتبارات دولتی نیستیم.

نیازمند حمایت خیران از فن‌آفرینی هستیم / حضور 300 شرکت در شهرک علمی تحقیقاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمود شیخ زین‌الدین شامگاه‌شنبه در نخستین جلسه مجمع خیرین فن‌آفرین استان اصفهان که به منظور آشنایی با دستاوردها و اختراعات شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: از اصفهانی‌ها که در تمام کارها پیشرو هستند این انتظار می‌رفت که در تشکیل این مجمع پیش‌قدم شوند که اکنون شاهد تشکیل این مجمع برای نخستین بار در ایران هستیم.

وی با اشاره به معنای فن‌آفرین تصریح کرد: فرد فن‌آفرین در واقع همان کارآفرین است با این تفاوت که این کارآفرینی باید بر مبنای فعالیت علمی و نوآورانه باشد.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: علم مایه اقتدار است و امروزه در تمام دنیا علم به جای جنگ و ثروت می‌تواند همه‌ چیز را تحت سلطه خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه نخستین فن‌آفرین شیخ‌بهایی بوده است، ادامه داد: در گذشته‌های افتخار آفرین ایران نیز کار بر مبنای علم وجود داشته است که اکنون نتایج آن در جای جای شهر ما مشهود است.

شیخ زین‌الدین با بیان اینکه نخستین نمونه از این فعالیت‌ها در شهرک آغاز شد، گفت: این شهرک ساختاری موثر در فرآیند توسعه مبتنی بر دانایی یا به عبارتی تأثیرگذار در بهبود زندگی مردم است.

وی اضافه کرد: این شهرک پژوهش‌های پایان‌نامه‌ای را از طریق بخش خصوصی برای کمک به عرصه صنعت ارائه می‌کند و از این طریق کارآفرینی مبتنی بر علم ایجاد می‌کند.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: در تمام دنیا روش‌های توسعه مبتنی بر دانایی جای توسعه به کمک تولید را گرفته است و بهترین راه کسب درآمد نیز محسوب می‌شود چرا که آلودگی تولید نکرده و منابع طبیعی را هدر نمی‌دهد.

وی با اشاره به پارک‌های فناوری که شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نمونه‌ای از آن است، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که به انسان‌‌های خلاق و اهل علم بیاموزیم که چگونه کسب و کار راه بیندازند که علمشان مفید باشد و مشکل صنعت را نیز حل کند.

شیخ زین‌الدین با اشاره به اهداف پارک‌های فناوری گفت: ایجاد ثروت توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با تکیه بر بخش خصوصی از جمله این اهداف است.

وی افزود: در واقع مراکز رشد در پارک‌های فناوری شرکت‌هایی را ایجاد می‌کنند تا کار علمی جدیدی را انجام دهند که پیش از این انجام نشده و یا نمونه ایرانی نداشته باشد.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تأکید کرد: پارک‌های فناوری در ابتدا هزینه‌ای را در اختیار شرکت‌‌ها برای آغاز فعالیت و به دست آوردن تکنولوژی قرار می‌دهند و سپس این شرکت‌ها در ساختمان‌های چند منظوره و یا کارگاه‌ها مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: در این کارگاه‌ها نمونه آزمایشگاهی این ایده‌ها در حد نیمه صنعتی تولید می‌شود تا سرمایه‌گذار استقبال بهتری از آن بکند و کم کم این شرکت‌ها به جایی می‌رسند که زمین‌های شهرک را اجاره 99 ساله می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نخستین پارک فناوری در سال 79 در اصفهان ایجاد شد، اضافه کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نتیجه همکاری انسان‌هایی خوش‌فکر در دانشگاه، صنعت و استانداری بود تا ارتباط صنعت و دانشگاه ایجاد شده و فارغ‌التحصیلان قادر به تجاری کردن طرح های خود باشند.

شیخ زین‌الدین تاکید کرد: این شهرک سازمانی مستقل زیر نظر وزارت علوم است که هیئت امنای آن از استاندار، مدیرعامل فولاد، یک نفر صنعت‌گر (مدیر عامل گیتی پسند در چهار سال گذشته) و رئیس دو دانشگاه تشکیل شده و قصد داریم یک نفر خیر را نیز جزو آن کنیم.

وی ادامه داد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تا جایی که توانست فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را پذیرش کرده به گونه‌ای که تا پایان سال 90 حدود 260 شرکت و مؤسسه در آن دایر شده که اکنون این تعداد به 300 مورد رسیده است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تأکید کرد:‌ هم‌اکنون تعداد فارغ‌التحصیلان این مرکز پنج برابر پارک‌های فناوری بزرگ کشور است  و ما دیگر با اعتبارات دولتی قادر به جذب فارغ‌التحصیلان نیستیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیازمند حمایت خیران از این بخش هستیم که این کمک می‌تواند در ساخت ساختمان‌های در حال احداث و یا تخصیص اعتبار حمایتی برای شرکت‌ها باشد و امیدواریم با این کار بتوانم راه خود را در آینده ادامه دهیم.

به گزارش فارس در پایان این مراسم عضو خیر هیئت مدیره این شهرک با رأی‌گیری انتخاب شد.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول