اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت توسعه و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مطرح کرد

ضرورت ارزیابی مراکز رشد برای سنجش موفقیت شهرک علمی تحقیقاتی

خبرگزاری فارس: معاونت توسعه و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی گفت: ارزیابی سالانه مراکز رشد برای سنجش میزان موفقیت شهرک و نظارت مستمر بر فعالیت‌های شرکت‌ها ضروری است.

ضرورت ارزیابی مراکز رشد برای سنجش موفقیت شهرک علمی تحقیقاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد جواد امیدی صبح امروز در ششمین جشنواره پایان دوره رشد فناوری شرکت‌های مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به طریقه ارزیابی شرکت‌های مستقر در شهرک اظهار کرد: مراکز رشد شهرک شامل دوره سه ساله است و هر شرکت پس از پشت سر گذاشتن این مرحله به پارک علم و فناوری وارد شده و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های برگزیده در این همایش در چهار محور طبقه‌بندی می‌شوند، گفت: 16 شرکت امسال دوره رشد را به پایان رساندند که 9 مورد آنها به پارک علم و فناوری وارد می‌شوند، یکی تبدیل به صنعت شده و شش مورد به فعالیت خود در بیرون شهرک ادامه  می‌دهند.

معاونت توسعه و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: محور دوم، ارزیابی سالیانه واحدهای مستقر در پارک است که به سه گروه زیر یک سال، بین یک تا دو سال و بالاتر از دو سال استقرار در پارک تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف این ارزیابی گفت: این ارزیابی به منظور تعیین وضعیت شرکت‌ها برای ادامه حضور و شناسایی واحدهای فناوری برتر، تصمیم‌گیری درباره اعتبارات حمایت شرکت‌ها و مشاوره برای رفع نقاط ضعف آنهاست.

امیدی تأکید کرد: محورهایی که امتیازدهی شرکت‌ها بر آن اساس انجام شده است عبارت از برنامه‌ریزی و مدیریت منابع انسانی، دستاوردهای فناوری، فعالیت‌های اقتصادی و تجاری سازی شده، دستاوردها و تعامل با شهرک و دیگر واحدهای فناوری مستقر در شهرک بوده است.

وی اضافه کرد: مراکز رشد جامع علم و فناوری، مرکز رشد ICT، مرکز رشد نجف‌آباد و شهرضا در این ارزیابی مورد بررسی قرار گرفتند.

معاونت توسعه و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: تیم ارزیابی شامل 12 نفر از شهرک 350 نفر ساعت از شهریور تا بهمن برای این ارزیابی وقت گذاشتند.

وی اضافه کرد: این ارزیابی برای سنجش میزان موفقیت شهرک و نظارت مستمر بر فعالیت‌های شرکت‌ها ضروری است.

امیدی تاکید کرد: محور شوم شامل ارزیابی واحدهای فناوری مستقر در پارک شیخ‌بهایی بر اساس 18 شاخص مختلف مانند تنظیم برنامه‌های عملیاتی، تعداد فناوری و موارد دیگر بوده است که از مهرماه 90 تا 91 مورد بررسی قرار گرفته و 200 نفر ساعت وقت گذاشته شد.

وی تصریح کرد: محور دیگر انتخاب مؤسسات برتر رشد پارک است که شامل 6 شاخص علم و فناوری شامل اشتغال، حجم قراردادها، فروش دانش فنی و جذب سرمایه‌گذار، تعداد فناوری‌های تجاری سازی شده، دستاوردهای ویژه و سرمایه‌گذاری در اراضی پارک و سرعت ساخت و ساز بوده است.

به گزارش فارس، در این مراسم گواهینامه پایان دوره رشد به شرکت‌های دانش‌بنیانی که این دوره سه ساله را پشت سر گذاشتند اهدا و در پایان مراسم نیز به شرکت‌های برتر علمی تحقیقاتی، واحدهای فناور برتر و مؤسسات برتر با لوح و جایزه نقدی تقدیر شد.

انتهای پیام/63008/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول