اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

بیش از 15 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت:‌ 15 هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور فعال هستند.

بیش از 15 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد لرستان که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تعداد کانون‌ها باید تا پایان برنامه توسعه پنجم به 22 هزار کانون افزایش یابند.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سطح استان لرستان 276 کانون فرهنگی هنری وجود دارد، یادآور شد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید این تعداد به بیش از 400 کانون برسند.

وی افزود: باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص مساجد توجه کنیم و کانون‌های مساجد را فراموش نکنیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه بیش از دو میلیون نوجوان و جوان عضو کانون‌های مساجد در سراسر کشور هستند، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های مساجد تأکید داشتند که کانون‌های مساجد باید به صورت مشترک و همکاری با بسیج اداره شوند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین پایگاه برای ترویج و هدایت مسجد است که باید در آن ها کارهای جمعی صورت بگیرد.

سلیمانی گفت: ارتباط با مسجد رسالتی است که بر دوش همه مسلمانان گذاشته شده است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت:‌ از استاندار لرستان می‌خواهیم که به فکر مسجد و مسجدیان در این استان باشد، هر چند که تاکنون خدمات ارزنده‌ای را انجام داده است.

وی یادآور شد: در سال آینده با اندازه کانون‌های تخصصی و حمایت بیشتر از این کانون جزو برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری در سطح کشور است.

سلیمانی با بیان اینکه استکبار و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی از مسجد صدمه دیده‌اند، گفت: امروز سه مانع مهم پیش‌روی دشمنان قرار دارد که این سه مانع روحانیت و در رأس آن رهبر معظم انقلاب، بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای متدین در مساجد یکی دیگر از اهداف‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور است.

وی گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دوره‌های آموزشی متمرکز و غیر متمرکز در زمینه مقابله با جریان انحرافی، جنگ نرم، بحث عفاف و حجاب و... در سطح مساجد برگزار کرده است.

سلیمانی گفت: امروز در دنیا لشگر عدل و جهل در حال زورآزمایی هستند که باید توجه داشته باشیم در این میدان نبرد از هنر برای مقابله استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید با روحیه مدارا جوانان را مسجدی کنیم، اظهار داشت: امام (ره) کار خود را از مسجد سلماسی قم شروع کرد و نخستین سخنرانی خود را در نجف اشرف در مسجد شیخ انصاری بیان کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی دبیر ستاد کانون‌های مساجد استان لرستان گزارش عملکردی را در زمینه کانون‌های مساجد استان لرستان بیان کرد و گفت: در سال 88 تعداد کانون‌های مساجد این استان 32 کانون بوده که این تعداد امروز به 276 کانون رسیده است.

وی افزود: در سال 88، 16 کتابخانه مسجدی در سطح لرستان داشته‌ایم که امروز این تعداد به 86 کتابخانه رسیده است.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: خاستگاه انقلاب اسلامی ما مسجد بوده است و مسجد سنگرهای اعتقادی مردم بوده‌اند.

حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان یادآور شد: امروز شما اعضای کانون‌های فرهنگی افسران جنگ‌ نرم در این سنگر‌ها هستید و الان مسجد سنگری حساس‌تر شده است.

وی افزود: بیش از 26 بار در قرآن کریم به مسجد اشاره شده است.

اسماعیلیان یادآور شد: در صورت تخصیص اعتبار کانون‌های مساجد لرستان را می‌توانیم افزایش دهیم.

لازم به ذکر است در این همایش از 50 نفر از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول