اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قم در تجمع بزرگ طلاب و روحانیون استان قم:

آمریکا و صهیونیسم عامل اصلی جنایت علیه تشیّع/ حساب تکفیری‌ها از اهل سنت جداست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قم گفت: عقیده داریم آمریکا و صهیونیسم جهانی عامل اصلی و دستوردهندگان به عوامل تکفیری برای کشتار شیعیان هستند.

آمریکا و صهیونیسم عامل اصلی جنایت علیه تشیّع/ حساب تکفیری‌ها از اهل سنت جداست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در تجمع بزرگ طلاب و روحانیون استان قم که در اعتراض به کشتار شیعیان مظلوم پاکستان در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به واکنش‌های مراجع تقلید نسبت به این فجایع اظهار کرد: سخن علما و فضلای حوزه این است که تا چه زمانی پیروان مکتب اهل بیت(ع) باید مظلوم باشند و آیا اقدامات دشمنان علیه شیعیان پایانی ندارد و سازمان‌های طرفدار حقوق بشر تنها نظاره‌گر و بی‌تفاوت خواهند ماند؟

وی افزود: جای این سئوال است که حوزه‌های علمیه و علما در مقابل این فجایع که قلب هر انسانی را جریحه‌دار می‌کند چه وظیفه‌ای دارند.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه شناسایی مزدوران و دستور دهندگان به این فجایع ضروری است گفت: مراجعه به قرآن نشان می‌دهد آنچه امروز در عراق، افغانستان، لبنان، یمن و پاکستان رخ می‌دهد دارای عواملی آشکار هستند.

وی ادامه داد: در سوره مبارکه «بروج» خداوند کسانی را که از آتش برای سوزاندن مومنان استفاده می‌کنند لعنت می‌کند؛ که در این میان گروهی مستقیما عامل جنایت هستند و برخی دیگر عاملان اصلی و دستور دهندگان به جنایت محسوب می‌شوند.

حسینی بوشهری اظهار کرد: به تعبیر قرآن دشمنان به دنبال انتقام گرفتن از مظلومان و مومنان به دلیل ایمان، اسلام و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) هستند؛ جرم شیعیان پاکستان به عقیده دشمنان محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خطاب به تکفیری‌ها و کسانی که دستشان به خون شیعیان آغشته شده است گفت: آیا می‌دانید در معرض آزمون بزرگی قرار دارید که معلوم نیست عذاب الهی چه وقت به سراغتان خواهد آمد؟ هرچند امروز به ظاهر از مجازات در امان هستید.

وی افزود: شیعیان مظلوم پاکستان و سایر کشورها بدانند اگر امروز به شهادت برسند وعده الهی در انتظار آنهاست و به فوز عظیم خواهند رسید؛ امروز مراجع تقلید، روحانیون و مردم قم آمده‌اند به جهانیان اعلام کنند که شیعیان را تنها نمی‌گذارند و بگویند که دل‌های آنها در کنار داغ‌دیدگان پاکستانی است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب امکانات خود را در اختیار مومنان و مظلومان شیعه قرار می‌دهند خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از امام رضا(ع) وظیفه مومنان در مقابل مظلومان، نصرت و یاری آنهاست.

امام جمعه قم گفت: عامل اصلی اینگونه فجایع و همه دشمنی‌ها علیه اسلام و مسلمانان، آمریکا و صهیونیست است اما امروز کسانی که نام مسلمان را یدک می‌کشند در دام دشمنان گرفتار شده و در زمین آنها بازی می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان یکی از جاسوسان کهنه‌کار انگلیسی بیان داشت: این شخص می‌گوید دامن زدن به اختلافات مذهبی با ایجاد حس بدگمانی و سوء ظن در میان شیعه و سنی و نگارش مطالب تهمت برانگیز علیه هر یک از آنها ضرورت دارد و در اجرای این برنامه سودمند تفرقه‌انگیز از صرف هزینه‌های بسیار نباید خودداری شود.

حسینی بوشهری خطاب به اهل سنت تمام جهان گفت: شیعیان با شما هیچ دشمنی ندارند بلکه استکبار جهانی و عوامل مزدور آنها دشمن هر دو مذهب بزرگ اسلامی هستند؛ ما آدرس دشمن واقعی مسلمانان را می‌دانیم که یا مستقیم حمله می‌کنند یا اینکه با ایجاد تفرقه و از طریق عوامل خود سعی در کشتار شیعیان و مسلمانان دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اگر وحدت میان مسلمانان تحقق یابد بیداری اسلامی شکل دیگری خواهد یافت عنوان داشت: دشمنان این پروژه را دنبال می‌کنند و علاوه بر این گروهی که خود را مسلمان و پیرو رسول‌الله(ص) معرفی می‌کنند نقشه‌های دشمنان را به مرحله اجرا در می‌آورند.

وی افزود: باید فضاهای جدیدی ایجاد شود زیرا فقط جلسه اعتراض‌آمیز کافی نیست؛ راه این است که دیپلماسی فعالی از سوی ما آغاز شود و به ریشه‌یابی این مسائل بپردازد و در این میان مجمع تقریب مذاهب باید وارد عرصه شده و در راستای وحدت مسلمانان گفت‌وگوهای جدی را آغاز کند.

حسینی بوشهری با اشاره به فتاوای مراجع شیعه بیان داشت: آنها با عباراتی سخن می‌گویند که جلوی سوء استفاده دشمن را بگیرند؛ مقام معظم رهبری نیز با فتوای خود جلوی فتنه‌ای عظیم را در جهان گرفتند.

امام جمعه قم خطاب به سران کشورهای اسلامی گفت: چرا به سمت یهود و نصارا رفته‌اید و برای مسلمانان نگران نیستید و این جنایات را محکوم نمی‌کنید؟

وی ضمن تشکر از همه علما و اندیشمندان مسلمان که این فجایع را محکوم کرده‌اند ابراز کرد: کسانی که هنوز به دنبال ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی هستند باید به آیین ناب پیامبر(ص) باز گردند چرا که پیامبر رحمت همواره دعوت به وحدت می‌کرد.

حسینی بوشهری جنایات سنگین علیه شیعیان در طول تاریخ را مورد توجه قرار داد و افزود: با این حال شیعیان هیچ گاه به تفرقه میان امت اسلامی کمک نمی‌کنند؛ دشمنان بدانند پیروان مکتب اهل بیت(ع) از مقابله به مثل عاجز نیستند اما نمی‌خواهند در زمین دشمنان بازی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه هدف دشمنان تنها شیعیان نیستند گفت: در جنایاتی که در عراق و سایر کشورها رخ می‌دهد اهل سنت هم مورد هدف قرار می‌گیرند به بیانی دیگر کسانی که با خط فکری دشمنان هماهنگ نباشند مورد حمله واقع می‌شوند؛ معتقدیم حساب تکفیری‌ها از اهل سنت جداست و این امر را خلاف مصالح اسلام می‌دانیم.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول