اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان:

جهاد علمی باید در کنار جهاد فکری باشد

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان با بیان اینکه جهاد علمی باید در کنار جهاد فکری باشد، گفت: توجه به بخش نرم‌افزاری برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی بسیار مهم است.

جهاد علمی باید در کنار جهاد فکری باشد

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر ایشان به خراسان شمالی درباره توجه به سبک زندگی در حوزه‌های معماری، معاشرت‌های اجتماعی و زندگی اظهار کرد: دانشگاهیان باید در این عرصه‌ها حضوری جدی و جهادی داشته باشند.

*جهاد علمی در کنار جهاد فکری باشد

وی با بیان اینکه جهاد علمی باید در کنار جهاد فکری باشد، تصریح کرد: باید باور کنیم که می‌توانیم طبق باورهای اسلامی و بدون نیاز به مبانی غربی صاحب فکر و اندیشه باشیم.

این مسئول غربی‌ها را به دنبال محو ارزش‌های دیگر ملت‌ها دانست و گفت: غربی‌ها می‌خواهند هویت و ارزش‌های خود را باور نکنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان با بیان اینکه گاهی غربی‌ها حتی متون معنوی و دینی را از ما دور کرده‌اند تا از آن ها غافل شویم، افزود: تا چند سال پیش کتاب «منیه المرید فی‌ادب‌المفید المستفید» نوشته شهید ثانی در نظام حوزوی در کنار درس‌های فقه، اصول و ادبیات تدریس می‌شد.

مهدوی درباره کتاب مذکور گفت: این کتاب درباره حق استاد و شاگرد طبق آیات و روایات است.

وی با اشاره به اینکه تدریس کتاب «منیه المرید فی ‌ادب ‌المفید المستفید» به مرور از حوزه‌های علمیه حذف شد، تصریح کرد: طبق شنیده‌ها چند سال پیش ژاپنی‌ها این کتاب را به ژاپنی ترجمه کرده‌اند و آن را به عنوان واحد درسی در نظام آموزش و پرورش خود تدریس می‌کنند.

*ضرورت توجه به مبانی فکری اسلامی در جامعه

این مسئول، با تصریح بر اینکه غربی‌ها در طول سال‌ها القا کردند که نمی‌توان با سبک زندگی اسلامی زندگی خوبی داشت، خاطرنشان کرد: زمانی که مبانی فکری اسلامی نباشد حتی اگر به حج نیز برویم، وقتی برمی‌گردیم اهل اسراف می‌شویم.

وی اضافه کرد: در دانشگاه‌های کشور اساتیدی حضور دارند که اهل نماز شب و نافله هستند اما زمانی که به کلاس درس می‌روند از مبانی غربی می‌گویند و انگار ایمان ندارند که از قرآن می‌توان برای ساختن دنیا استفاده کرد.

*توجه به بخش نرم‌افزاری برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی

مهدوی توجه به بخش نرم‌افزاری برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی را بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های سبک زندگی غربی و تفاوت آن با سبک زندگی اسلام ناب، تصریح کرد: سبک زندگی غربی دین را در حد آداب و رسوم ظاهری و پوسته دین قبول دارد، در حالی که اسلام ناب به باطن در کنار ظاهر توجه می‌کند.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول