اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت مازندران:

یک ریال از مصوبه 120 میلیارد ریالی به صنعت مازندران نرسید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به مصوبه 120 میلیارد ریالی دولت برای توسعه صنعتی گفت: یک ریال از این مصوبات به صنعت مازندران نرسید.

یک ریال از مصوبه 120 میلیارد ریالی به صنعت مازندران نرسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، مرتضی هاشم‌پور صبح امروز در اولین همایش معدن و صنایع معدنی مازندران با اشاره به اینکه ارزش افزوده معدن می‌تواند بیشتر از صنعت و تولید باشد، افزود: باید جلوی خام‌فروشی در فرآورده‌های معدنی را بگیریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه هر کسی که تقاضای ثبت معدن را داشته باشد باید به او مجوز بدهیم، گفت: برای اصلاح قوانین پیشنهادات خود را به کمیسیون صنایع می‌دهیم.

هاشم‌پور بر دور زدن تحریم‌ها از طریق حمایت از بخش معدن تاکید کرد و گفت: با تامین بخشی از زیرساخت‌ها و توانمند کردن فعالان معدنی می‌توان، تحریم‌ها را دور زد.

وی ذغال‌سنگ البرز مرکزی را بخشی از هویت شهرستان سوادکوه ذکر کرد و با بیان اینکه بستر قانونی توسعه معادن سوادکوه فراهم است، یادآور شد: مجوز ذغال‌شویی برای شستشوی زغال، مجوز کک‌سازی برای استفاده از ذغال کک شو، مجوز فولادسازی برای تولید فولاد با مواد اولیه موجود در سوادکوه و مجوز شهرک صنعتی تخصصی در سوادکوه اخذ شده است و مصوبات سفر هیئت دولت هم برای استفاده بهینه از ذغال‌سنگ سوادکوه موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با انتقاد از اینکه مصوبه سفر هیئت دولت با احیای ذغال‌سنگ البرز مرکزی در حد مصوبه باقی مانده است، گفت: برای احداث کارخانه کک‌سازی چندین نفر کلنگ زدند ولی هنوز شاهد آغاز به کار آن نیستیم و موانعی در اجرای آن وجود دارد.

عضو شورای اداری استان مازندران با بیان اینکه ظرفیت کک در سوادکوه برابر با 300 هزار تن و ظرفیت ذغال برابر با 700 هزار تن است، یادآور شد: در چند سال اخیر بیش از 200 میلیون تومان برای اکتشاف معادن سوادکوه اهتمام ویژه شده است و برای اکتشاف معادن، دولت، دانشگاه و بخش خصوصی باید با همکاری یکدیگر وارد میدان شوند و بخش خصوصی به تنهایی قادر به اکتشاف نیست.

وی با اشاره به مصوبه 10 میلیارد تومانی مصوبات سفر و مصوبه 2 میلیارد تومانی وزارت صنعت و معدن و تجارت برای زیرساخت معادن و فعالیت‌های معدنی در مازندران، خاطرنشان کرد: یک ریال از مصوبات 120 میلیارد ریالی به صنعت، معدن و تجارت مازندران نرسیده است.

هاشم‌پور به وجود مس در محور هراز و رسیدن به اکتشاف عمیق‌تر آن و نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجه برای آن اشاره کرد و افزود: مس در محور هراز و فلورین در سوادکوه از ظرفیت‌های توسعه بخش معدنی محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر اینکه اگر جوانب ایمنی و مسائل فنی در معادن توجه نشود با آنان برخورد و سلب صلاحیت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: سازمان‌های توسعه‌ای برای افزایش فرآوری ذغال مازندران همکاری کنند و مطالعه مناطق محروم و سرمایه‌گذاری تا صددرصد از ماموریت‌های قانونی آنان است.

انتهای پیام/86015/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول