اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک:

کشتار مسلمانان حرکت ضدانسانی است/ کجایند مدعیان حقوق بشر

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهر آبیک گفت: دشمنان به دلیل اینکه نمی‌توانند شیعه را تحمل کنند، دست به کشتار ضدانسانی در پاکستان، سوریه، بحرین و عراق می‌زنند.

کشتار مسلمانان حرکت ضدانسانی است/ کجایند مدعیان حقوق بشر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدعبدالصمد رمضانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: به فرمایش مقام معظم رهبری باید با توکل به خدا، ایمان به اسلام، عدل راسخ و تقویت روحیه امید از موانع و سختی‌های مقطعی تحمیل شده عبور کنیم تا بتوانیم به حرکت رو به جلو و پیشرفت‌های کشور استمرار ببخشیم.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان مسئولان باید در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش کرده و در آستانه سال نو بیشتر به فکر رفاه و آسایش مردم باشند.

عظمت معنوی شیعه برای دشمنان قابل تحمل نیست

خطیب موقت جمعه شهر آبیک با اشاره به نصب ضریح جدید امام حسین (ع) در کربلای معلی ادامه داد: رونمایی از ضریح جدید امام حسین (ع) که با شکوه و معنویت خاصی با حضور مسئولان و هنرمندان ایرانی و مردم مسلمان عراق صورت گرفت؛ بیانگر عمق ارادت، اخلاص و عشق شیعیان به ویژه شیعیان ایرانی به ساحت مقدس امام حسین (ع) بود که چشم دشمنان را کور کرد.

رمضانی اضافه کرد: کشتار مسلمانان پاکستان، سوریه، بحرین و عراق به این دلیل است که دشمنان نمی‌توانند، عظمت معنوی شیعه را تحمل کنند و دست به کشتار مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع و حرکات ضدانسانی می‌زنند؛ پس کجا هستند کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در این مواقع خبری از آنان نیست.

وی تصریح کرد: فردا حوزه‌های علمیه کشور در اعتراض به کشتار مسلمانان مظلوم و محکومیت حرکات ضد انسانی تروریست‌ها تعطیل هستند.

امام جمعه موقت شهر آبیک با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: درختکاری حرکتی زیبا و خداپسندانه است، چرا که درخت و گیاه مایه برکت و آبادانی می‌شود.

رمضانی عنوان کرد: با توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از تخریب درختان، مطلوب است که مسئولان با آسیب رساندن به درختان مبارزه کنند تا شاهد درختانی فراوان در شهرها و روستاها باشیم.

وی با ذکر این حدیث از امام رضا (ع) که بالاترین خصلت‌ها، نیکوکاری است، افزود: هفته احسان و نیکوکاری بهترین فرصت برای نیکی کردن به نیازمندان و همنوعان است که مردم همواره در این زمینه وظیفه‌شناس بوده‌اند و با کمک‌های خود کمیته امداد امام خمینی (ره) را در رساندن به اهداف خود و دستگیری از مستمندان یاری رسانده‌اند.

انجام واجبات و ترک محرمات، نخستین درجه تقواست

امام جمعه موقت شهر آبیک در ادامه خطبه‌ها انجام واجبات و ترک محرمات را نخستین درجه تقوا ذکر کرد و با اشاره به آیات دو و سه سوره مبارکه طلاق بیان داشت: هرکس تقوای الهی را مراعات کند، خدا راه نجات از مشکلات را به انسان نشان می‌دهد.

رمضانی ادامه داد: داشتن تقوای الهی انسان را از تنگناها نجات می‌دهد و به انسان روزی می‌بخشد.

وی تصریح کرد: هرکس در هر کاری به خدا توکل کند و امرش را به خدا واگذار کند امر او را خداوند بلندمرتبه کفایت خواهد کرد.

خطیب موقت جمعه شهر آبیک با اشاره به آیه 31 سوره مبارکه اعراف ابراز داشت: در این آیه همانطور که خوردن و آشامیدن سفارش شده بر جلوگیری از اسراف هم تأکید شده است؛ بنابراین با توجه به تأکیدات وارده در روایات، انسان برای رشد و تربیت جسمی و روحی و رشد جامعه باید کم‌خوری، کم‌خوابی و کم‌حرفی را رعایت کند.

رمضانی خاطرنشان کرد: انسان باید خود را از غذا سیر نکند؛ چراکه پرخوری سبب می‌شود نور معرفت در دل خاموش شود.

وی در پایان اذعان داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و در پیش گرفتن سبک زندگی اسلامی، بهترین شیوه برای اداره اقتصادی زندگی در این برهه از زمان، عمل به دستورات دینی و سیره ائمه اطهار (ع) به ویژه قناعت و میانه‌روی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/77006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول