اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته نیکوکاری و احسانی از جنس وقف؛

322 هکتار زمین وقف دارالشفا شد

خبرگزاری فارس: با پیگیری‎های اوقاف و امور خیریه گلستان و شهرستان گرگان و همچنین متولی موقوفه مدرسه علمیه دارالشفا، سند مالکیت شش دانگ مدرسه دارالشفاء صادر شد.

322 هکتار زمین وقف دارالشفا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: سید عبدالله خادمی یکی از هیئت امنای امامزاده عبدالله (ع) روستای زیارت گرگان 500 متر از زمین خود را که از پدرش به ارث برده بود را وقف این امامزاده کرد.

حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد تثبیت موقوفات را گام بلند در ثبت‌ اموال امام زمان (عج) یاد کرد و گفت: با پیگیری‎های اوقاف و امور خیریه گلستان و شهرستان گرگان و همچنین متولی موقوفه مدرسه علمیه دارالشفاء سند مالکیت شش دانگ مدرسه دارالشفاء صادر شد.

وی تصریح کرد: مساحت وقفی مدرسه دارالشفای 322 هکتار از اراضی عراقی‎محله شامل اراضی واقع در فرودگاه گرگان و بخشی از اراضی روستای کریم‎آباد بوده که اقدام خوبی در راستای ثبت موقوفات است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان بر ضرورت وقف جدید تأکید کرد و یادآور شد: وقف میراثی جاودانه و مظهر احسان و نیکوکاری است که علاوه بر خدمت عمومی به تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مصالح جامعه کمک می‎کند.

سلیمانی‎فرد با تصریح اینکه بسیاری از نیازهای جامعه با گسترش فرهنگ وقف مرتفع می‎شود، خاطرنشان کرد: کارنامه درخشان چشمه همیشه جاری وقف نشان می‎دهد اگر واقفان خیراندیش از طریق اوقاف و امور خیریه به درستی هدایت شوند می‎توان نقش تأثیرگذار این مهم را در سطوح مختلف اجتماع به وضوح مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه وقف در جامعه، کارکردهای مثبت و برکات فراوانی دارد، اظهار داشت: به منظور شکوفایی این سنت حسنه نبوی ضروری است که همه رسانه‎ها و دستگاه‎های اجرایی در گرایش مردم به فرهنگ وقف تلاش کنند تا این عمل نیک در جامعه حاکم و فراگیر شود.

انتهای پیام/83001/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول