اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان:

محل حادثه تماشاگه مرگ نیست

خبرگزاری فارس: قائم مقام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: ازدحام مردم در محل حوادث و تماشای جراحت و جان سپردن هموطنان تبدیل به یک فرهنگ رایج و غلط شده است.

محل حادثه تماشاگه مرگ نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ محمدعلی هروی صبح امروز در کارگروه امداد و نجات استان گلستان اظهار داشت: هیچ دلیل منطقی برای این رفتار از سوی مردم وجود ندارد و  بیشتر از سر کنجکاوی یا اطلاع از جزئیات حادثه‌ای است که اتفاق افتاده است.

محل حادثه تماشاگه مرگ نیست

وی یادآور شد: مشاهده کردن زجر افراد حادثه‌دیده یا افراد جانباخته در این محل، در حالی که هیچ کمکی از دست افراد تجمع‌کننده ساخته نیست، فرهنگ غلطی است که باید اصلاح شود.

معاون درمان و توانبخشی هلال‌احمر گلستان خاطرنشان کرد: این تجمع‌ها علاوه بر اینکه مانع کار نیروهای امدادی می‌شود، علاوه بر بار روانی برای بینندگان به ویژه کودکان، می‌تواند با توجه به ابعاد حادثه برای آنان نیز خطرناک باشد.

سناریوی مشخصی برای امدادرسانی مشترک در حوادث وجود ندارد

هروی با اشاره به فقدان سناریوی مشخص برای نیروهای امدادی و انتظامی در صحنه حوادث تصریح کرد: در دنیا زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، سریع اطراف محل حادثه با نواری رنگی از دیگر محیط‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مجزا می‌شود و هیچ فرد غیر مسئول حق ورود به این محیط را ندارد، اما هنوز این سیستم و چینش کاربردی برای ما تعریف نشده است.

وی یادآور شد: باید الگوی تازه‌ای را با توجه به سناریوی حادثه، برای ورود نیروهای امدادی و پلیس به صحنه حوادث با توجه به نوع وظایف قانونی تعریف کرد و مهیا ساخت.

ازدحام و تجمع مردم در حوادث تصمیم‌گیری را از امداد‌گران سلب می‌کند

هروی با اشاره به حادثه اخیر امداد‌رسانی در گودبرداری غیراصولی در پروژه ساختمانی در گرگان گفت: با وجود حضور به موقع نیروهای امدادی و پلیس، ازدحام جمعیت در خدمت‌رسانی مناسب به آسیب‌دیدگان حادثه خلل ایجاد کرده بود.

این حادثه حوالی ساعت 21 دوشنبه‌شب هفته جاری در بلوار صیاد شیرازی گرگان، جنب نانوایی لواشی رخ داد که بر اثر رانش زمین و ریزش خاک، چهار کارگری که مشغول فعالیت در آن بودند، زیر خاک و آوار ماندند.

این مسئول امدادی گلستان ادامه داد: مهمترین لازمه برای امداد‌رسانی در صحنه‌های حادثه، ایمن‌سازی و ایجاد محیطی توام با آرامش است تا نیروهای امدادی بتوانند بهترین تصمیمم را برای خدمت‌رسانی بهتر به حادثه‌دیدگان اتخاذ کنند.

وی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی عمومی به مردم که چه رفتاری در این حوادث از خود بروز دهند هم باید در دستور کار متولیان امر باشد.

هدف اصلی استقبال ایمن بهار نشاندن لبخند رضایت بر لب شهروندان است

قائم مقام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان با اشاره به وظایف کارگروه امداد ‌و‌ نجات استان در طرح استقبال ایمن از بهار و تسهیلات سفرهای نوروزی افزود: هدف اصلی ما برای خدمت بهتر، نشاندن لبخند رضایت بر لب مسافرانی است که در این ایام برای گذراندن اوقاتی خوش به استان سفر کرده‌اند.

هروی تصریح کرد: کارگروه امداد و نجات به عنوان یکی از فعال‌ترین کارگروه‌های استانی تمام تلاش خود را برای سفری ایمن و عاری از حادثه در گلستان به کار خواهد بست.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول