اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی خودمانی خبرنگار فارس با رئیس سازمان بسیج مستضعفین

ضمانت احیای هفت تپه/ خاطره‌ای خواندنی از گنج‌های جنگ

خبرگزاری فارس: سردار نقدی بابت ضمانت پیگیری ساخت یادمان هفت تپه، چفیه را بر روی دوش‌هایم گذاشت.

ضمانت احیای هفت تپه/ خاطره‌ای خواندنی از گنج‌های جنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برای افتتاح پرتال جامع شهدای مازندران که برای اولین بار در کشور به عنوان یکی از واحدهای فناور در پارک علم و فناوری استان مازندران انجام می‌شد، حضور یافت.

متن ذیل گزارشی در خلال این افتتاحیه به نقل از خبرنگار دفاع مقدس خبرگزاری فارس از ساری است که تقدیم مخاطبان فارس می‌شود.

مفتخر به حضور در هفت تپه بوده‌ام

فریضه نماز ظهر و عصر در پارک علم و فناوری که با حضور فرمانده بسیج مستضعفین سردار نقدی و به امامت ابوشهیدین حضرت آیت‌الله معلمی امام جمعه قائمشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد. در حین خروج سردار از محل نمازخانه با او گفت‌وگوی کوتاهی داشتم. بعد از سلام و احوال‌پرسی و طلب چند لحظه وقت از سردار، در ابتدا از او پرسیدم: سردار؛ منطقه هفت تپه را می‌شناسید؟ سردار با تعجب نگاهی به من کرد و گفت: بله ، چند باری در طول دوران دفاع مقدس مفتخر به حضور در هفت تپه بوده‌ام.

لشکر ویژه کربلا، اولین لشکری بودند که وارد شهر فاو شدند

گفتم: آیا از رشادت‌های دلاورمردان لشکر ویژه 25 کربلا خبر دارید؟ آیا می‌دانید بچه‌های مظلوم لشکر 25 کربلا در شرایطی با کم‌ترین امکانت معیشتی در آنجا زیسته‌اند؟ ( هنگامی که خدمت سردار این مسائل را مطرح می‌کردم، برای او جای تعجب داشت و با لبخندهای او مواجه می‌شدم. به نظرش نمی‌آمد، جوانی با این سن و سال کم، چنین حرف‌هایی را بزند.) در ادامه صحبت‌هایم گفتم: سردار؛ اگر حماسه والفجر هشت به وجود آمد خط شکنان دلیر لشکر ویژه 25 کربلا، اولین لشکری بودند که وارد شهر فاو شدند و سرپل را تصرف کردند. این پیروزی‌ها مرهون آموزش‌هایی که رزمندگان این لشکر در "رود دز" ( از کنار هفت تپه عبور می‌کرد) دیده‌اند، است.

احیای زیارتگاه بچه‌های لشکر 25 کربلا

این قسمت از خاک ارزشمند دفاع مقدس، قدمگاه هزاران، هزار شهید و رزمنده است و مبارک به قدوم پربرکت امام خامنه‌ای و شهادت‌گاه بسیاری از شهدا، به ویژه سردار نامی لشکر 25 کربلا "حاجی شیرسوار" است. آیا این مکان لایق احیا نیست؟

سردار با همان لبخندهایی که بوی مهربانی می‌داد گفت: سرزمین هفت تپه بسیار وسیع و گسترده است، نمی‌شود کل این مکان را احیا کرد، مردم منطقه هفت تپه باید در آنجا به کشاورزی بپردازند ولی آن قسمت از پادگان هفت تپه که مسجد و زیارتگاه بچه‌های لشکر 25 کربلا بوده است باید احیا شود.

فقط دو هکتار زمین می‌خواهیم

به سردار گفتم: این خواسته هزاران جوان نسل سومی شمالی، رزمندگان، فرماندهان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا و ایثارگران است. امروز در معبد باستانی زیگورات چغازنبیل هفت تپه که قدمت چند هزار ساله دارد. توریست‌های بی‌شماری از سراسر دنیا به دیدن این مکان می‌آیند. با ساخت یک یادمان و نماد در حوالی چغازنبیل آیا نمی‌شود فرهنگ دفاع مقدس را به کل دنیا اشاعه داد. ما خواهان احیای کل سرزمین هفت تپه نیستیم. ما فقط دو تا سه هکتار زمین می‌خواهیم تا بتوانیم با ساخت یادمان هفت تپه میزبان هزاران، هزار کاروان‌های راهیان نور باشیم.

سردار که خیلی از ابراز دغدغه‌هایم خوشحال شده بود  گفت: حتماً در مورد این قضیه گفت‌وگو خواهم کرد و باید ببینم راه حل احیای هفت تپه چیست؟

ریکوردری در دستم بود که صدای سردار را ضبط می‌کرد. سردار نگاهی به رکوردرم انداخت و گفت: تو که صدای من را ضبط کردی و من مجبور می‌شوم پیگیری کنم.

خندیدم و گفتم: سردار؛ ضمانت قولی که به ما دادید، چفیه‌ای باشد که روی دوش شماست.

بعد از این جمله، سردار مرا به آغوش کشید و چفیه خود را بابت ضمانت پیگیری ساخت یادمان هفت تپه روی دوش‌هایم گذاشت.

===============

گزارش از سجاد پیروزپیمان

===============

انتهای پیام/2296/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول